دکتر دودمان: مدیریت کارآمد، شهروند توانمند و اقتصاد پویا، افق شیراز هوشمند است

دکتر دودمان: مدیریت کارآمد، شهروند توانمند و اقتصاد پویا، افق شیراز هوشمند است

به گزارش روابط عمومی و اموربین ااملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر«لیلا دودمان» گفت: امروزه با گسترش تکنولوژی، تغییر مدل‌ها، توقعات مردم از شهر و شهرنشینی و با افزایش تعاملات جهانی از طریق سیستمهای مجازی، نیاز به هوشمند‌سازی هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود.
رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر، شیراز را قطب الکترونیک و فناوری اطلاعات در کشور برشمرد و افزود: با توجه به هدف نهایی مدیریت کلان شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه شهری پایدار، می‌بایست به سوی ایجاد شهر هوشمند گام برداریم.
وی با تاکید براین که امروزه باید شهر هوشمند رایک الزام بدانیم نه امکان، تصریح کرد: امروزه هوشمند‌سازی شهری و ایجاد شهر الکترونیک به عنوان راهکار بی‌بدیل حل معضلات شهری مورد توجه شهرسازان و مدیران شهری است؛ این روش با هدف صرفه‌جویی در منابع، زمان و انرژی برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان انجام می‌شود.
دکتر دودمان ادامه داد: نیازهای مردم در هوشمند‌سازی شهرها باید در ۲ سطح خرد و کلان در نظر گرفته شود، در همین راستا نیاز است که اطلاعات در زمان درست به دست مسئولان مربوطه برسد.
وی افزود: اقتصاد هوشمند، شهروند هوشمند، حمل ونقل و جا به جایی هوشمند، زندگی هوشمند، حکمرانی هوشمند و محیط هوشمند ارکانی هستند که در پیاده‌سازی شهر هوشمند با هدف غایی نقش بسزایی دارند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز، همکاری علمی، جهانی و ملی، بهره وری، نوآوری و کارآفرینی، جامعه همه شمول (سالمند ، کودک و...)، خلاقیت، آموزش مبتنی بر علوم روز، دسترسی از طریق مدلهای مختلف حمل ونقل، حمل ونقل پاک و ITS، فرهنگ سرزنده و فعال، تقویت ایمنی و امنیت، تقویت زندگی سالم، دولت الکترونیک و ICT، شفافیت و دسترسی داده های ملی، سیاست بر اساس عرضه و تقاضا، ساختمان های سبز ، انرژی سبز و برنامه ریزی سبز را  اجزای ارکان ذکر شده عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد، با تشکیل این کمیسیون و کمیته‌های راهبردی زیر مجموعه و همکاری شهرداری، شیراز به عنوان شهر هوشمند برتر کشور معرفی شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات