نشست هم‌اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری ویژه پیرامون منابع ...

نشست هم‌اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری ویژه پیرامون منابع ...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ابتدای این نشست با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان های شمالی در بخش گردشگری به ویژه منابع و تاسیسات آبی گفت: گرچه هنوز در بخش زیرساخت‌های گردشگری در ابتدای راه هستیم، ولی هم اکنون حدود پنجاه درصد از اشتغال استان در حوزه خدمات است که قطعاً بخش عمده آن مربوط به گردشگری است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: جاذبه های گردشگری در استان های شمالی هم به صورت طبیعی و هم انسان ساخت وجود دارد و مردم کشور ما گرایش زیادی برای حضور در چنین محیط هایی و استفاده از آن را دارند.
یخکشی افزود: ما در استان مازندران علاوه بر جاذبه‌های گردشگری در بخش آب، مباحث میراث تاریخی فراوانی داریم که مباحث آن مغفول مانده یا آنکه زیاد بدان پرداخته نشد. به عنوان نمونه سد قدیمی و تاریخی عباس‌آباد تنها سد تاریخی با قدمت بیش از ۴٠٠ سال در حال بهره‌برداری است و یا میراث آبی طبیعی زیادی داریم که بدان پرداخته نشد.مانند شبکه هراز که قدمت چندین صدساله و یا هزار ساله دارد و ما هنوز نتوانستیم آن را خوب ارائه و معرفی نماییم و اگر در مورد تأسیسات و میراث آبی سخن به میان آید، قطعاً اذهان عمومی در کشور و حتی استان ما به سوی تأسیسات آبی شوش و یا قنات یزد می رود.در حالیکه در بخش آب سطحی با توجه به اقلیم شمال کشور به ویژه مازندران، ما تاسیسات آبی و میراث طبیعی به جای مانده زیادی داریم که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند.
ایشان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بخش گردشگری آبی کار مشترک بسیار خوبی بین آب منطقه‌ای و سازمان‌های گردشگری در استان‌های شمالی شروع شده و این دو دستگاه کار زیاد انجام نشده ای دارندکه باید انجام دهند ، اظهار امیدواری نمود با ضوابطی که ابلاغ شده و شرایطی که فراهم گردید، ان‌شاءالله استفاده حداکثری از منابع وتاسیسات موجود به عمل خواهد آمد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در پایان ضمن اشاره به برخی از چالش ها در حوزه گردشگری آبی از جمله قیمت‌گذاری طرح‌ها برگزاری چنین نشستی را سبب استفاده مضاعف از سرمایه گذاری های انجام برشمردو بر بهره‌گیری اصولی و مناسب از میراث طبیعی به جای مانده تاکید و ایجاد اشتغال مناسب که سازگاری بهتری با محیط زیستمان دارد تاکید نمود.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات