درروابط عمومی برق منطقه ای اصفهان انجام شد به روز رسانی و تجدید ساختارآرشیو سمعی بصری

درروابط عمومی برق منطقه ای اصفهان انجام شد به روز رسانی و تجدید ساختارآرشیو سمعی بصری

درروابط عمومی برق منطقه ای اصفهان  انجام شد

به روز رسانی و تجدید ساختارآرشیو سمعی بصری

جهت محقق شدن اهداف روابط عمومی الکترونیک ، به روز رسانی و تجدید ساختار آرشیو سمعی بصری روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان ، مجموعه بی نظیری از عکسها و فیلمهای مربوط به فعالیتهای بیش از نیم قرن گذشته این شرکت ساماندهی گردید.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان حسین رضاپور مدیر روابط عمومی این شرکت در این باره گفت: آرشیو گنجینه ارزشمندی از فیلم و عکس است که به شکل های متنوع و در ابعاد گوناگون توسط افراد و سازمان ها نگهداری می شوند و به عنوان سرمایه های با ارزش و مهم و نیز تاریخ مصور برای سازمانها به شمار می آیند.

مدیر روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان اضافه کرد:  بخش عمده ای از آرشیوها به صورت منابع دیداری و شنیداری، شامل عکس، صوت، فیلم و اسناد نگهداری می شوند. این منابع که در طول زمان نیز بر حجم آن ها افزوده می شوند عمدتا به روش های سنتی نگهداری می شده است که این مسئله علاوه بر خطراتی که موجب نابودی و از بین رفتن آن های می شود، باعث ایجاد دشواری هایی در دسترسی و استفاده بهینه از آن ها نیز می گردد.

رضاپور اذعان داشت : از این رو روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان با هدف جمع آوری ، به روز رسانی و تجدید ساختار منابع فیلم و عکس این شرکت که در روابط عمومی موجود بود، پروژه آرشیو دیجیتال را با بهره گیری از نرم افزارتهیه شده در زمینه آرشیو با قابلیت جستجوی پیشرفته در دستور کار خود قرار داد و پس از تعیین و طراحی فضای مناسب استقرار نسخه دیجیتال فیلم و عکس، از سال 94پروژه ذخیره سازی اطلاعات را آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به حجم فیلمهای ضبط شده بر روی نوارهای VHS قدیمی نخست پروژه تبدیل نوارهای مذکور به DVD در دستور کار قرار گرفت و سپس حدود 700 نوار VHS معادل حدود 72 هزار دقیقه فیلم که در فاصله سالهای 1368 تا 1386 فعالیتهای شرکت را به تصویر کشیده بودند به DVD تبدیل شدند .

رضاپور گفت: همزمان با این اقدام به مرور از سال 86 نیز تبدیل نوارهای جدید DV به فیلم دیجیتال انجام شده و از سال 94 بارگذاری فیلمهای مذکور بر روی نرم افزار هوشمند آرشیو روابط عمومی آغاز گردید که در حال حاضر مراحل پایانی بارگذاری در حال انجام می باشد.

مدیر روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان اضافه کرد: از سوی دیگر این دفتر با هدف حفظ عکسهای قدیمی شرکت ، پروژه اسکن عکسهای آنالوگ آرشیو که بعضا قدمتی بیش از 50 سال داشتند را آغاز و حدود یکصد هزار قطعه عکس ارزشمند فعالیتهای مختلف شرکت اسکن گردیده و در آرشیو جایگذاری شد.

وی با اشاره به این موضوع که از سال 83 با ورود دوربینهای دیجیتال به دنیای عکاسی آرشیو عکسهای این دفتر به صورت دیجیتال انجام شده است گفت : نرم افزار آرشیو روابط عمومی تحت شبکه بوده و سطح دسترسی آن به گونه ای است که کاربران آن که از همکاران این دفتر هستند با دریافت نام کاربری و رمز عبور از دفتر فن آوری اطلاعات ، به منابع آرشیو دسترسی داشته  و نسبت به بروزرسانی وذخیره عکس و فیلم اقدام می کنند.

مدیر روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان اضافه کرد:  تاکنون بیش از200هزار قطعه عکس، 180هزار دقیقه فیلم و صوت به فرمت دیجیتال تبدیل شده و در نرم افزار آرشیو روابط عمومی بارگذاری گردیده است.

رضاپور در پایان سخنانش با تاکید بر حفظ منابع عکس فیلم روابط عمومی به عنوان میراث ارزشمند شرکت گفت: در حال حاضر آرشیو روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان به عنوان یکی از بهترین آرشیوهای سمعی و بصری در سطح وزارت نیرو و نیز سرآمد سازمانهای استان اصفهان بوده و علاوه بر فایل دیجیتال فیلمها،  منابع در قالب فرمت های VHS ، بتاکم، VCD ، DVD ، DV و نوارهای کاست صوتی و سایر فرمت ها را نیز در اختیار دارد.


خبرنگار: رضا عارضی

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای اصفهان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای اصفهان

    شرکت برق منطقه ای اصفهان

    شرکت برق منطقه ای اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات