توسعه عرضی شهر باعث نابودی حاشیه های شهر و باغات می شود/ نگاه ویژه به حاشیه نشینی در مصوبات پنج سال اخیر شورا ی اسلامی شهر ارومیه

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توسعه عرضی شهر باعث بروز مشکلات زیادی در شهر ارومیه می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حسین بخشایشی بیان کرد: امروزه در شهرها، فضاهای فراوانی وجود دارند که با وجود داشتن ارزش ها و پتانسیل های فراوان به طورقابل توجه مورد استفاده قرار نگرفته  و ارتباط مثبتی با محیط پیرامون و شهروندان برقرار نکردند كه این فضاها، فضای گمشده محسوب می‏شوند.

وی افزود:   این فضاها شامل تمام فضاهایی است که به نوعی دور از دید شهروندان بوده و فضاهای دنجی هستند که امکان وقوع هرگونه ناهنجاری و جرائم را برقرار می سازد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  در این فضاها قابلیت وقوع جرائم بالا وجود دارد و معمولا فضایی مناسب برای جمع شدن معتادان، افراد بی خانمان و خلافکار است که  این فضاها جزئی از شهر محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه توجه به حاشیه نشینی در مصوبات پنج سال اخیر شورا مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: برخی از محلات حاشیه مابین محدوده شهری و روستا واقع شده و در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

به گفته رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه  مشکلات موجود در حاشیه نشینی گریبانگیر شهر خواهد بود و  حواشی شهر ارومیه اراضی مستعد کشاورزی است و توسعه عرضی شهر باعث نابودی آنها خواهد شد، بهتر است خط آسمان ارومیه افزایش یابد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات