نابینایان ترحم نمی‌خواهند تنها باید فرصت ارائه توانمندی‌هایشان را مهیا کنیم

نابینایان ترحم نمی‌خواهند تنها باید فرصت ارائه توانمندی‌هایشان را مهیا کنیم

سعید ابریشمی‌راد در همایش روز جهانی عصای سفید، جامعه نابینایان و کم‌بینایان را ظرفیتی مهم برای پرورش ارائه استعدادهای روشندلان کاشانی و کمک برای نقش‌‎آفرینی بهتر آنان در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانست.

وی، با بیان اینکه این قشر همواره با رقم زدن اتفاقات بزرگ نشان داده‌اند تنها به دنبال عرضه توانایی‌هایی خود بدون جلب حس ترحم دیگران هستند، افزود: آنها تنها فرصت و بستری برای ارائه ظرفیت‌های ناب خود طلب می‌کنند.

شهردار کاشان، «امیدواری» را درس دیگری عنوان کرد که باید از نابینایان و نگاه‎شان به زندگی آموخت و آن را ناشی از شناخت توانایی‌ها و استعدادهای درونی دانست.
ابریشمی‌راد، حواس پنج گانه را ابزاری برای معرفت و شناخت خواند و گفت: این حواس به کار گرفته می‌شود تا ما به درجه‌ای از معرفت دست یابیم اما الزاما برای رسیدن به معرفت این حواس به کار نمی‌آیند و باید همراه عنصر دیگری باشد تا این شناخت حاصل گردد.

وی، به آیاتی از کلام وحی مبنی بر ویژگی‌های متقین اشاره کرد و گفت: ایمان به غیب به عنوان آنچه که نادیدنی است یکی از این ویژگی‌هاست و در عین حال پوشانده شدن دل، چشم و گوش برای درک نکردن، ندیدن و نشنیدن یکی از مشخصات منافقین ذکر شده در این کتاب هدایت‌بخش است.

شهردار کاشان، طینت پاک را عنصر ضروری برای کسب معرفت و شناخت ذکر کرد و گفت:بر این اساس افرادی که از نعمت دیدن برخوردارند لزوما بصیرت ندارند و چه بسا آنانی که از چشم ظاهری محرومند، بهره‌مند از موهبت دیدن واقعی هستند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات