افزایش نرخ ارز در بلند مدت و عملکرد پیمانکاران نیرو

افزایش نرخ ارز در بلند مدت و عملکرد پیمانکاران نیرو

www.BanaNews.irقائم مقام وزیر نیرو گفت: چنانچه افزایش نرخ ارز در بازار داخلی استمرار داشته باشد در بلندمدت مشکلاتی را برای پیمانکاران وزارت نیرو که اقدام به واردات تجهیزات می کنند ایجاد می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سؤال که آیا روند افزایش نرخ ارز به خصوص دلار تأثیر منفی بر روی تولید‌کننده‌ها و یا پیمانکاران آب و برق که برخی تجهیزات خود را وارد می‌کنند نخواهد داشت افزود: افزایش روند نرخ ارز در داخل مطمئنا در طولانی‌مدت اثر گذار خواهد بود اما تأثیر آن در کوتاه مدت چندان به چشم نخواهد آمد.

ذبیحی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز به خصوص دلار بر روی کل واردات اثرگذار خواهد بود، تأکید کرد: پیمانکاران آب و برق که با وزارت نیرو کار می‌کنند در صورت ادامه افزایش نرخ ارز دچار مشکلاتی می‌شوند اما باید اذعان کرد که این افزایش نرخ ارز موجب انگیزه برای تولیدات داخل خواهد شد.

*فعلا خبری از افزایش قیمت آب و برق نیست

قائم مقام وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت آب و برق در سال جاری باز هم افزایش می‌یابد، گفت: بحث افزایش قیمت آب و برق بستگی به سیاست‌های ستاد هدفمندی یارانه‌ها و شخص رئیس جمهوری دارد بنابراین هر تغییری به این بستگی دارد که آیا سیاست‌هایی که تصویب شده اجرا شده و یا احیانا تغییراتی کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون که بحثی بر روی تغییر و یا افزایش قیمت آب و برق در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مطرح نشده است.

*ذخیره مناسب برق

ذبیحی در پاسخ به احتمال خاموشی در تابستان گفت: مطمئنا خاموشی ناشی از کمبود تولید برق در تابستان نخواهیم داشت اما اگر حادثه‌ای غیر قابل پیش‌بینی رخ دهد شاید خاموشی رخ دهد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید برق کشور در حال حاضر ۳۷ تا ۳۸ هزار مگاوات است و وضعیت ذخیره برق به گونه‌ای است که در مقایسه با بالاترین مصرف پیک برق وضعیت مناسبی است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است و می‌توان گفت که وضعیت تولید برق کشور وضعیت ایده‌آل و اطمینان بخشی است.

قائم مقام وزیر در خصوص ادغام وزارت نفت و نیرو گفت: ما به اجرای قانون راضی هستیم بنابراین اگر قانون اجازه ادغام دهد راضی هستیم و باید قانون را رعایت کنیم.

*صدور برق به پاکستان طبق روال قبلی

ذبیحی در پاسخ به این سؤال که چندی پیش یک مقام پاکستانی اعلام کرده بود ایران قصد افزایش قیمت برق صادراتی به این کشور را دارد گفت: این موضوع که ایران قصد افزایش قیمت برق صادراتی به پاکستان را دارد درست نیست و این موضوع اصلا مطرح نبوده است.

وی افزود: ایران طبق روال قبلی اقدام به صادرات برق به پاکستان می‌کند.

 

 

    نظرات