امدادرساني به1987حادثه طي6ماهه نخست سال جاري/کاهش9درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته

امدادرساني به1987حادثه طي6ماهه نخست سال جاري/کاهش9درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش روابط عمومي و ماور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري ساري، سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان، از امدادرسانی آتش نشانان به یک هزار و 987 حادثه طی 6 ماهه نخست سال جاري خبر داد .

وي با اشاره به کاهش 9 درصدی حریق و حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: آتش نشانان در یک هزار و 23 مورد آتش سوزی و 964 مورد حادثه در 6 ماهه اول سال جاری، جان و مال هموطنان را از خطرات، صدمات و خسارات احتمالی نجات داده اند.

هاشمی به تلاش شبانه روزی و خدمات بی وقفه آتش نشانان به شهروندان اشاره و تصريح كرد: طي اين مدت دو هزار و 185 بار خودروهاي آتش نشاني به همراه هفت هزار و 208 مامور آتش نشان به محل حوادث اعزام شدند كه خوشبختانه طي عمليات هاي صورت گرفته، 466 نفر از هموطنان از حوادث نجات يافتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری به امداد رساني و خدمات سازمان آتش نشاني فراتر از محدوده شهري اشاره كرد و افزود: طي اين مدت 595 عمليات در خارج از محدوده شهري انجام شده كه براي انجام اين عمليات ها دو هزار و 193 مامور آتش نشان به محل حوادث اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی ها در معابر و گذرگاه ها با 356 مورد ، اماکن مسکونی با 219 مورد و فضای سبز و کشاورزی با 203 مورد رخداده است، گفت: بر اساس گزارش کارشناسان، بیشتر علت آتش سوزی ها در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از مواد جامدسوز با عاملیت انسانی و برق بوده است.


هاشمی اظهار کرد: طي اين مدت، 4 مانور آموزشي و عملیاتی به منظور ارتقا توان آتش نشانان، هماهنگي در عمليات هاي امدادي، تست تجهيزات و ادوات و ارزيابي عملكرد نيروهاي شركت كننده در مانور برگزار شد.

این مسئول از اقدام مشترک سازمان آتش نشانی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان عمران و ستاد جامع مدیریت بحران شهرداری ساری در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر و شهروندان خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی و با هدف افزایش ضریب ایمنی شهر و شهروندان، درختان خطرزا در سطح شهر ساری شناسایی شدند.

وی افزود: با توجه به درپیش بودن بارندگی ها و لزوم ایمن سازی درختان سطح شهر، کارشناسان سازمان آتش نشانی، سازمان سیما، منظر و فضای شهری، سازمان عمران  و کارشناس مدیریت بحران شهرداری ضمن بازدید میدانی از وضعیت درختان در سطح شهر، اقدامات لازم  برای رفع خطرات احتمالی را انجام دادند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ضمن تشكر از همکاری و مشارکت شهروندان از همه آنان خواست در هنگام وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردي در سریع ترین زمان با شماره گيري ۱۲۵، آدرس دقيق و نوع حادثه را اعلام نمايند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات