حفاظت از منابع آبی موجود به بهترین شکل ممکن

مدیر امور آب شهرستان بستک گفت : منابع آبی زیر زمینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حفاظت از آن جزء اولویت اصلی شرکت آب منطقه ای است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان حمید رحمتی مدیر امور آب بستک در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر برداشت های بی رویه از منابع آبهای زیر زمینی مشکلاتی ایجاد کرده است که باید با برنامه ریزی های اصولی و علمی راهی برای جبران آن پیدا کنیم زیرا برداشت بی رویه از منابع آبی زیر زمینی موجب خشک شدن چاه ها، قنات ها و حتی تالاب ها و بروز پدیده فرونشست زمین می شود.

مدیر امور اب شهرستان بستک تاکید کرد: سدها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما به لحاظ پایداری و اطمینان ، منابع آبی زیر زمینی را نیز باید توجه قرار دهیم.

وی گفت: خوب بود از فرصت به وجود آمده از بارش اخیر و بروز سیلاب به نحو درستی برای ذخیره سازی و تامین آبهای زیر زمینی استفاده می شد.

رحمتی با اشاره به اینکه بستک ازقابلیت های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است، بیان کرد: بسیاری از دشت های استان بدلیل خشکسالی از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

گفتنی است در این نشست فرمانداربستک نیز سخنانی در خصوص وضعیت آب این شهرستان بیان کرد و به طرح مشکلات استفاده از منابع آب پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات