اوباما: در آمریکا مهندس کم داریم

اوباما: در آمریکا مهندس کم داریم

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از اینکه تعداد مهندسان جدید فارغ التحصیل در این کشور کافی نیست، اظهار نگرانی کرده است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی خواستار آموزش سالانه ۱۰ هزار مهندس در آمریکا شده و معتقد است این اقدام به تقویت و رشد بخش خصوصی در این کشور رشد شایانی خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرده که نرخ بالای بیکاری در این کشور با افزایش نیروی متخصص و تحصیل کرده کاهش یابد. اوباما افزایش تعداد مهندسان این کشور را یکی از راه های کاهش بیکاری در آمریکا می داند.

نرخ بیکاری مهندسان در آمریکا در سال ۲۰۱۰ معادل ۴٫۶ درصد و برای متخصصان حوزه رایانه ۵٫۴ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ بیکاری کلی مهندسان آمریکا در سال ۲۰۱۰ برابر با ۴٫۵ درصد بوده است.

وی در مقایسه نیاز آمریکا با گذشته از اینکه این کشور نتوانسته با اندازه نیازش مهندس تربیت کند اظهار نگرانی کرده است. تعداد کل مهندسان آمریکا در سال ۲۰۱۰ تنها ۱٫۹ میلیون نفر بوده و نیاز آمریکا چندین برابر این رقم است.

بر اساس آمار، آمریکا دو برابر تعداد فعلی به مهندسان نرم افزار نیاز دارد. تلاش اوباما برای افزایش تربیت مهندس در شرایطی رخ می دهد که بودجه فدرال کافی برای تقویت دانشگاه ها و افزایش ظرفیت آنها وجود ندارد.

 

 

    نظرات