احداث بیش از ۸۰۰ مجتمع آبرسانی در روستاها

احداث بیش از ۸۰۰ مجتمع آبرسانی در روستاها

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر احداث و راه‌اندازی بیش از ۸۰۰ مجتمع بزرگ آبرسانی در روستاهای ایران در دست اجرا است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدمهدی ثمره هاشمی در حاشیه بازدید از طرح‌های بزرگ آبرسانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این تعداد طرح بزرگ با هدف آبرسانی هر چه بهتر و مناسبتر به روستاهای سراسر نقاط کشور و آسایش بیشتر روستائیان زحمتکش صورت می‌پذیرد.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به وضعیت خشکسالی‌های مداوم در نقاط مختلف کشور اضافه کرد: در حال حاضر میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در سال گذشته در این مدت حدود ۲۳۳ میلی‌متر بوده است، ادامه داد: هم اکنون این میزان بارندگی به ۱۷۵ میلی‌متر رسیده است.

وی استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در امور کشاورزی راهی برای جلوگیری از مشکلات مربوط به آب در سال‌های آتی عنوان کرد و افزود: در آینده‌ای نه چندان دور بدون مدیریت چرخه آب، دیگر نمی‌توان بر مشکلات پیشرو در این صنعت فائق آمد.

ثمره هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهروندان و روستائیان کشور توسط شرکت مهندسی آبفا و وزارت نیرو تدوین شده است.

وی احداث ۸۰۰ مجتمع آبرسانی روستایی را نمونه‌ای از این اقدامات دانست و عنوان کرد: احداث این مجموعه‌ها موجب پایداری هر چه بیشتر آب می‌شود.

مشاور وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: در بخش آب و مصرف آن، پس از اجرای این قانون مهم حدود ۸ درصد صرفه‌جویی توسط مردم به وجود آمد.

وی با بیان اینکه این میزان صرفه‌جویی در زمان فصل سرما به ثبت رسیده است، ابراز داشت: با این حال برای اعلام میزان دقیق صرفه‌جویی‌ها باید منتظر سپری شدن فصل گرما بود.

ثمره هاشمی تاکید کرد: با پایان فصل تابستان میزان دقیق صرفه‌جویی‌ها در مصرف آب به طور کامل به دست می‌آید.

وی از فروش ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای انجام طرح‌های آب و فاضلاب در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون برنامه‌های بسیار بزرگی برای تامین آب شرب شهروندان و روستائیان نقاط مختلف کشور تدوین شده است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به پروژه بزرگ سددوستی اشاره کرد و اذعان داشت: هم اکنون ظرفیت لازم برای استفاده از ۶ متر مکعب آب در ثانیه برای شهر مشهد از سددوستی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت سد دوستی بر عهده شرکت توسعه منابع آبی ایران دانست و بیان داشت: با افتتاح بزرگترین پمپاژ درون شهری در شهر مشهد در چند روز گذشته، ظرفیت استفاده از آب سددوستی افزایش چشمگیری یافت.

 

 

    نظرات