با اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سمیرم  از آلودگی  بیش از  ۱۲۰۰ رشته چشمه جوشان در این شهرستان جلوگیری شد

با اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سمیرم از آلودگی بیش از ۱۲۰۰ رشته چشمه جوشان در این شهرستان جلوگیری شد

مدیرآبفا سمیرم با بیان اینکه سمیرم به دلیل برخورداری از منابع غنی آبهای سطحی که به شهر هزاران چشمه معروف است  اجرای شبکه فاضلاب دراین  شهرستان ضروریست گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر سمیرم اجراء گردید و ۳۰ کیلومتر دیگر باقی مانده تا ۱۰۰ درصد جمعیت این شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند. این درحالیست که با اجرای شبکه فاضلاب درسمیرم  از آلودگی  بیش از ۱۲۰۰ رشته چشمه جوشان جلوگیری می شود.
فرود نصیری اعلام کرد: بافت زمین در شهر سمیرم  بسیار سخت و سنگی است که آب در آن به سختی نفوذ می کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم  اجرای شبکه فاضلاب  در شهرستان سمیرم ضروری به نظر می رسد.
وی با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در شهر سمیرم به دلیل نوع شهرسازی و جنس زمین با دشواری هایی مواجه بوده است، ابراز داشت: به دلیل کوهستانی بودن و نیز اختلاف ارتفاع بین پایین ترین نقطه تا مرتفع ترین نقطه سمیرم که به بیش از ۴۰۰ متر می رسد، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان را با دشواری های مواجه می کند.
مدیرآبفا سمیرم با اشاره به جمعیت ۶۵ درصدی سمیرم که تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند اعلام کرد:برخی از محله های سمیرم شرایط توپوگرافی خاص و سختی دارد که اجرای شبکه فاضلاب در آن باید با کارشناسی دقیق و سنجیده همراه باشد.
نصیری اجرای شبکه فاضلاب در محله قلعه سمیرم را بسیار دشوار خواند و خاطرنشان ساخت: محله قلعه در ورودی ابتدای شهر سمیرم در دامنه ایی  شیب دار و سنگی واقع شده که برخی قسمت های در شیب تند قرار دارد  که آب چشمه در میانه آن جاری است.
وی افزود: اجرای ۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در محدوده ایی مسطح که سنگلاخی نباشد حدود ۴ ماه زمان می برد در حالیکه  در همین بازه زمانی در محدوده سنگلاخی با شیب تند فقط  می توان ۴۰۰ الی ۵۰۰ متر شبکه فاضلاب اجراء نمود.
لازم به یادآوری است: شهرستان سمیرم در جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد ودر حاشیه جنوب شرقی رشته کوههای زاگرس می باشد .










لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات