نفتکش حادثه دیده سابیتی ۹ روز دیگر وارد بندرعباس می‌شود

نفتکش حادثه دیده سابیتی ۹ روز دیگر وارد بندرعباس می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نشست تخصصی «بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار »در خصوص آخرین وضعیت نفتکش سابیتی،  اظهار داشت: کشتی سابیتی با شرایط پایدار به سمت خلیج فارس در حرکت است و پیش‌بینی می‌شود که تا ٩ روز آینده به بندرعباس برسد.

راستاد تاکید کرد: به محض ورود سابیتی به بندرعباس تعمیرات مورد نیاز برای رفع خسارت وارد شده به کشتی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کشتی نفتکش سابیتی اکنون به محدوده تنگه باب‌المندب رسیده و به زودی وارد خلیج عدن و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگه هرمز و سپس به وارد بندر عباس می‌شود.

راستاد میزان محموله نفتکش را ١٤٠ هزار تن نفت خام اعلام کرد و گفت: با اقدامات به موقع میزان نشت نفت به صفر رسیده و خسارتی به محموله نفتکش وارد نشده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی علت حادثه را اصابت شی خارجی اعلام کرد و گفت: مراجع ذی‌صلاح در حال بررسی دلیل ایجاد حفره در بدنه کشتی هستند.

راستاد هم چنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده کشتی انگلیسی که حدود یک ماه پیش توسط ایران رفع توقیف شد، گفت: پرونده حقوقی کشتی انگلیسی در دادگاه بندرعباس باز است، اما هنوز رقم غرامتی که باید به ایران پرداخت کنند، مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی وی افزود: به زودی متخصصان و کارشناسان دریایی میزان غرامت را اعلام و نماینده کشتی انگلیسی در ایران موظف به پرداخت خسارت وارده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات