مشاهده پلنگ در منطقه حفاظت شده گلیل در نیمه اول سال 98

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت : در نیمه ول سال 98 در منطهق حفاظت شده گلیل و سرانی 7 بار پلنگ در نقاط مختلف این منطقه مشاهد شده است.

حمید فخرانی افزود : باتوجه به وضعیت توپوگرافی و جمعیت حیات وحش در این منطقه در سالهای قبل امار مشاهده پلنگ بسیار پایین بوده که در طی دو سال گذشته و با توجه به وضعیت مناسب منطقه در نیمه اول امسال تعداد 7 مورد پلنگ در نقاط مختلف این منطقه مشاهده شده که فقط در دو مورد تعداد دو راس گوسفند اهلی را شکار نموده است ..

فخرانی گفت : ضمن تقدیر و تشکر از کلیه چوپانان و عشایر منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی که با مشاهده پلنگ هیچ گونه اسیبی به این گونه با ارزش وارد نکرده اند ابراز امیدواری کرد در طی سالهای اینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 18 هزار هکتار وسعت در شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

گلیل و سرانی در 85 کیلومتری شهر شیروان قرار دارد این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال» ، در  27 تیر ماه سال 1350 منطقه حفاظت شده اعلام شد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات