لزوم تهیه بلیت رفت و برگشت در ایام اربعین

لزوم تهیه بلیت رفت و برگشت در ایام اربعین

لزوم تهیه بلیت رفت و برگشت در ایام اربعین

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: سازمان پایانه‎ های شهرداری با خدمات دهی به 60 درصد مسافرت‎های برون شهری، رتبه اول جا به جایی مسافر را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محسن شریعتی در برنامه رادیویی «گفت وگوی شهربهشت» با اعلام مطلب بالا و اشاره به حجم بالای مسافران در این شهر خاطرنشان کرد: رتبه بعدی جابه جایی مسافر به راه آهن با 25 درصد جابه جایی تعلق دارد و در مرحله آخر فرودگاه ها به مسافران خدمت رسانی می‎کنند.

وی با بیان اینکه خدمات پایانه امام رضا(ع) به ‎صورت شبانه ‎روزی انجام می شود، ادامه داد:پایانه های مسافربری شهرداری به صورت شبانه روزی خدمات می رسانند و تا زمانیکه مسافر باشد موظف اند خدمات دهی کاملی ارائه کنند.

شریعتی به پایانه های تحت نظارت این سازمان اشاره کرد و گفت: علاوه بر پایانه امام رضا(ع) در انتهای خیابان امام رضا(ع) با ایستگاه سوار حافظ، پایانه معراج با ایستگاه سوار در بزرگراه میثاق و پایانه راه ابریشم در ابتدای خیابان حر با ایستگاه سوار ابتدای خیابان خواجه‌‏ربیع هستند که به مسافران خدمات دهی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خدمات شهرداری 24 ساعته است و کل ایام سال انجام می شود، اظهار کرد: برای بحث اربعین، یک ماهی است که آمادگی کامل پیدا کرده ایم، همچنین در ارائه خدمات به کشورهای پاکستان و افغانستان نیز زائرین خود را از طریق پایانه امام رضا(ع) انتقال پیدا می‌کنند که امسال نیز با رشد بسیار زیادی مواجه بود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با عنوان اینکه قیمت گذاری بلیت ها با شهرداری نیست، اظهار کرد: این کار توسط اداره کل حمل و نقل جاده ای انجام میشود و از آن جایی که بالای 99 درصد اتوبوس ها مسیر یکطرفه دارند، از مقصد نیز مسافر ندارند و چون تقاضا زیاد است مجبورند به سرعت به شهر مبدا برگردند تا خدمات رسانی به درستی انجام شود و در ایام دهه آخر صفر افزایش 25 درصدی قیمت بلیت را خواهیم داشت.

وی افزود: فضای اضطرار مسافران برای زمستان و مواقع خاص در پایانه ها در نظر گرفته شده است، برای استراحت رانندگان نیز فضایی با 70 تخت خواب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شست‌و‌شو، نظافت، تعویض روغن و تعمیرات در همین سازمان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: 800 دستگاه ورودی و همین میزان اتوبوس خروجی خواهیم داشت، همچنین 60 هزار نفر خدمات دهی برای مسافران انجام می شود.

شریعتی در خصوص فروش بلیت توضیح داد: با توجه به اهمیت زمان و اهمیت مبادلات اینترنتی، سعی شده است که فروش بلیت ها به صورت اینترنتی انجام شود، بنا است بعد از دهه آخر صفر فروش بلیت اینترنتی و تنها یک ساعت قبل از حرکت به صورت فیزیکی انجام ‎شود تا به حذف جارچی و دلالان منجر شود.

وی گفت: با توجه به اینکه حجم کار در شرایط فعلی زیاد است و برای خدمات دهی اینترنتی نیاز به زیرساخت وجود دارد، همچنین ایزوله کردن مسیرهای مسافر زمان بر است، فروش اینترنتی و خدمات خاص آن به بعد از دهه آخر صفر موکول شده است، البته در حال حاضر دو شرکت فروش اینترنتی بلیت ارائه خدمت می کنند، سایت safar724.ir و سایت payaneh.ir آماده فروش بلیت به صورت اینترنتی هستند. این سایت تخفیف دارد و یکسری خدمات ویژه مثل تعیین صندلی با دوربین و … نیز ارائه می دهد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اضافه کرد: در ایام اربعین فضای فرهنگی در نظر گرفته شده است و هیاتی از زنجان به ارائه خدمات حرم رضوی می پردازند. همچنین برای حمل و نقل داخلی 250 تاکسی و 80 واحد اتوبوس درون شهری، 100 دستگاه بی.آر.تی نیز خدمت رسانی می کنند.

شریعتی تاکید کرد: در این ایام شلوغ توصیه ما این است که حتما بلیت رفت و برگشت تهیه شود.

مهین ساعدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات