پیش بینی ورود 8هزار زائر پیاده دهه پایانی صفر به مشهد از محور کلات

پیش بینی ورود 8هزار زائر پیاده دهه پایانی صفر به مشهد از محور کلات

پیش بینی ورود 8هزار زائر پیاده دهه پایانی صفر به مشهد از محور کلات

موسمش فرا رسیده است که دیگر بار زائران به شوق وصال، مسیر چند روزه را با پای پیاده طی کنند و در اندوه و عزای خاندان اهل بیت (ع) به آستان سلطان توس، علی بن موسی الرضا(ع) قدم بگذارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، پیش بینی می شود جمعیتی بالغ بر 8000نفر از زائران امام مهربانی ها(ع) و عزاداران خاندان اهل بیت(ع) از ورودی جاده کلات به مشهد رهسپار شوند.
شهردار منطقه 3 مشهد در این خصوص اظهار کرد: در حال آماده شدن برای استقبال از زائران دهه پایانی صفر هستیم و ایستگاه های استقبال از زائران از چهارم تا هشتم آبان ماه در سالن راه آهن مشهد و ابتدای جاده کلات با مشارکت شورای اجتماعی محلات برپا می شود و شرایط پیشواز از زوار مهیا است.
حجت فرقانی به فعالیت برخی از تشکل های مردمی محله بهمن و خادمین افتخاری در این زمینه اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه حال زائران پیاده امام رضا(ع) موکب هایی در بولوار 22بهمن، نبش بهمن 42 و مسجد مهدیه در بهمن 22و 24 ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: این موکب از چهارم آبان ماه خدمت رسانی به زائران را آغاز می کند. چه اینکه پیش بینی می شود جمعیتی بالغ بر 8000نفر از این مبداء ورودی انتخاب مسیر خواهند کرد .
شهردار منطقه 3 مشهد افزود: ایستگاه استقبال از زائرین جاده کلات استراحتگاه مناسب برای زائران پیاده را فراهم آورده و آنان را برای طی آخرین منزل تا حرم رضوی آماده می کند.
فرقانی ادامه داد: در کنار آن نیز غرفه های متنوع دیگری برای خدمات پزشکی، ایمنی، مشاوره های دینی و غیره برپا است که می تواند به بهبود کیفیت زیارت در ادامه مسیر کمک کند. همچنین این خدمات در ایستگاه میدان راه آهن مشهد با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات و خادمین افتخاری در قالب راهنمای زائرین، خدمات ویژه برای معلولین و ناتوانان جسمی و حرکتی فراهم شده است.
وی در پایان از همه تشکل ها و خیرین خواست به منظور انسجام در خدمت رسانی به شهروندان تمامی نذورات خود را به این ایستگاه تحویل دهند تا میزبانی شایسته و درخور نام زائرین امام مهربانی علی ابن موسی الرضا(ع) را در پیش داشته باشیم.


نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات