اورهال اساسی سرریزهای سد دز آغاز شد

اورهال اساسی سرریزهای سد دز آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "جاسم تیموری" با اعلام این خبر و با اشاره به کاربرد سرریزها در کنترل سیلاب‌های ورودی به مخزن سدها گفت: آمادگی این تجهیزات در زمان بهره‌برداری و وقوع سیلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه سرریزهای سد دز مشتمل بر دو تونل با ظرفیت تخلیه 6000 متر مکعب بر ثانیه است، افزود: هر دهانه تونل دارای دو عدد دریچه شعاعی و سیستم بالابر است که شامل الکتروموتور، گیربکس، تابلو فرمان و کنترل و زنجیرهای بالابرنده است.
معاون فنی و مهندسی سد و نیروگاه دز ادامه داد: به‌دلیل قدمت بالای تجهیزات این بخش، در سال‌های 95 و 96 تعمیراتی در سیستم آب‌بند این دریچه‌ها انجام شد، اما در سال جاری اورهال اساسی سرریزها در دستور کار قرار گرفته است.
تیموری گفت: با توجه به زمان محدود و ارتفاع مناسب آب از دهانه سرریزها، جهت انجام اورهال آنها، برنامه‌ای تدوین، اقدامات مورد نیاز تعریف و فاز اول کار اورهال اساسی سرریز شماره یک آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: این تعمیرات می‌بایست قبل از شروع سیلاب‌های فصلی و در مدت زمانی که ارتفاع آب پایین‌تر از دهانه ورودی سرریزهاست به پایان برسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات