جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است

جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل؛ در این دیدار سعید شهند ضمن تقدیر از همکاری دادگستری استان و ارائه گزارشی از وضعیت بخشهای مختلف محیط زیست استان گفت: حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی یاردیگر محیط زیست در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست استان است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل دارای تنوع زیستی متفاوت و گونه‌های جانوری ارزشمندی است که این مهم در راستای تلاش شبانه روزی محیط بانان این استان و همکاری دستگاه قضایی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه که هم اکنون ۸/۷ درصد مساحت استان حفاظت شده و ۵/۱۸ درصد آن شکار ممنوع میباشد افزود: هم اکنون با کمبود نیرو و تلاش مضاعف محیط بانان مناطق حفاظت و حراست می شود و در تلاش هستیم با جذب و بکارگیری نیروی انسانی و افزایش گشت و کنترل مناطق را مدیریت کنیم.

در این دیدار رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی جزو اولویت‌های اساسی دستگاه قضائی استان است و محیط زیست و منابع موجود در آن میراث تمام نسل هاست و نباید بی توجهی باعث تخریب و آسیب به این حق عمومی شود.

ناصر عتباتی افزود: دستگاه قضایی اردبیل در برخورد با متخلفان محیط زیست چشم‌پوشی ندارد و حمایت از نهادها و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اولویت اساسی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدارضامن حفظ محیط زیست است افزود: از تلاشگران رشد و توسعه استان و سرمایه گذارانی که هم راستا با حفظ محیط زیست و توسعه پایدار حرکت می نمایند حمایت می کنیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات