بیش از 110 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت منابع آب خراسان شمالی...

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت : تا پایان شش ماه نخست سال جاری برای اجرای طرح های مدیریت منابع آب استان بیش 110 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مهندس " سید عقیل مرتضوی " گفت: بیش از 75میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات مصوب سال مالی گذشته نیز در شش ماه نخست سال جاری برای طرح های عمرانی مدیریت منابع آب استان هزینه شده است.

وی علاج بخشی سد بیدواز ، آغاز عملیارت اجرایی سد دربند، تکمیل عملیات اجرایی سد و شبکه آبیاری چندیر و سومبار و سد گلمندره و همچنین احداث آبگیر شناور موقت آبرسانی به شهر بجنورد، بند انحرافی و کانال انتقال آب کوشکی ترکمن از مهمترین طرح های مدیریت منابع آب در دست اجرای شرکت برشمرد.

او گفت: در نیمه نخست سال جاری 1294 مورد تخلف در حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی و برای 914 متخلف اخطاریه صادر شده است.

وی افزود : در این مدت بیش از 29 هکتار از بستر رودخانه ها آزادسازی و بیش از 27 کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های مهم لایروبی و بازگشایی شده است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: انسداد 37 حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت 157 حلقه چاه در نیمه نخست امسال ، صرفه جویی بیش از هشت میلیون و 450 هزار متر مکعب را به همراه داشته است.

به گفته او، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 255 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده و بیش از 216 میلیون متر مکعب آب نیز با اهداف مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و مدیریت و کنترل سیلابهای بهاره از مخازن سدهای استان رها سازی شده است.

مخازن سدهای استان در مجموع توان ذخیره سازی بیش از 234میلیون متر مکعب آب را دارند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات