روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان‌شرقی امیدوارکننده است

روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان‌شرقی امیدوارکننده است

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی آذربایجانشرقی ، جواد رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: در سه محدوده شهر تبریز، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده شده و ۶ شرکت برای اجرای طرح در این محدوده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند .
وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح، امیدوارکننده است، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح، ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است و دولت به دنبال کسب سود نیست.
رحمتی همچنین با اشاره به اینکه منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحدهای جایگزین کافی نیست، افزود: تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است.
وی با بیان اینکه جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز اجباری است، افزود: بافت‌های جایگزین برای واحدهای واقع در این محدوده تعیین شده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این جابه‌جایی اتفاق افتد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: طرح اقدام ملی در حوزه بازآفرینی شامل احداث مسکن، اعطای تسهیلات برای یکصد هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سطح کشور اجرا می‌شود که سهم آذربایجان شرقی، ۶۳۵۰ واحد است.
ابوالقاسم سلطانی افزود: کمیسیون ماده ۵ استان کاملاً با این طرح موافق است و به زودی یک پروژه دو هزار واحدی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استان آغاز خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات