حفاظت از تالاب‌ها اولویت دولت در حوزه محیط زیست است

حفاظت از تالاب‌ها اولویت دولت در حوزه محیط زیست است


علی ارواحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالاب های قوری‌گل، قره قشلاق، سولدوز، نوروزلو در آذربایجان‌غربی، شادگان در خوزستان، پریشان در فارس، هامون در سیستان و بلوچستان، میقان در مرکزی، حرای میناب در هرمزگان، زریوار در کردستان، آلاگل، آلماگل، آجی‌گل در گلستان، چغاخور در چهارمحال و بختیاری، زریوار در کردستان، حله در بوشهر و گاوخونی در اصفهان از جمله تالاب های دارای برنامه جامع مدیریت است.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با برنامه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها، برنامه «سیپا» برای تعدادی از تالاب ها تهیه شده است.

وی بیان کرد: سیپا برنامه‌ای است که هدف آن ارتقای سطح آگاهی، آموزش و توسعه ارتباطات در راستای حفاظت از تالاب‌هاست که برای برخی تالاب‌ها مانند کانی برازان، گاوخونی و چغاخور این برنامه تدوین شده و به مرحله اجرا در آمده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با بیان اینکه تدوین راهنماها و دستورالعمل‌ها آخرین دستور العمل این بخش است، گفت: ارزش گذاری اقتصادی تالاب‌ها نیز در حال انجام است و در صورتی‌که نهایی شود، انتشار آن موجب ظرفیت سازی، مصوب شدن و ابلاغ دستور العمل در سازمان برنامه و بودجه می شود.

۱۴۱ تالاب مهم و مصوب در هیات دولت در کشور وجود دارد که ۲۵ تالاب عضو کنواسیون رامسر هستند؛ از ۴۲ نوع تالاب ساحلی دریایی ، مصنوعی و خشکی ۴۱ نوع در ایران وجود دارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات