عملکرد مدیریت شهری طی دو سال گذشته بی مثال بوده است





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج ، عباس زارع در نطق پیش از دستور صد و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، ضمن قدردانی از شهردار این کلانشهر به واسطه انجام اقدامات ارزنده در سطح شهر، عملکرد مدیریت شهری طی دو سال گذشته را بی مثال عنوان کرد.

این عضو شورا اظهار داشت: ضروری است به منظور اطلاع رسانی این اقدامات لیستی از عملکرد مدیریت شهری تهیه و این عملکرد با دوره های مشابه مقایسه شود.

وی افزود: مشاهده خواهد شد با توجه به بحران های اقتصادی، هزینه های انبساطی و درآمدهای انقباضی کشور، شهرداری کرج طی سال گذشته در درآمد رکورد زده است و این نشان از عملکرد شورای پنجم و شهردار کرج دارد.

زارع اضافه کرد: همچنین طی دو سال اخیر با کاهش ضریب خطا، دوباره کاری ها و اجرای پروژه های غیر ضروری مواجه بودیم که این تحقق این مهم نتیجه تلاش همکاران در شهرداری به صورت شبانه روز بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه ویژه به سرمایه های انسانی در مدیریت شهری کرج تاکید کرد و افزود: با توجه به مراجعاتی که صورت گرفته است، تحقق این مهم باید در اولویت قرار گیرد تا نیروهای انسانی توانمند انگیزه بیشتری برای خدمت رسانی به شهروندان را داشته باشند.

زارع با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ ماه است که سکان شهرداری در دست شهردار کنونی است، اقدامات صورت گرفته توسط کمالی زاده را مطلوب و ارزشمند دانست و افزود: تنها ضعفی که می توان به آن اشاره کرد توجه کم به سرمایه های انسانی شهرداری است.

وی افزود: گاها گله مندی های به حقی شنیده می شود و توجه نکردن به این شکایات، خطر بزرگی برای بدنه ۵ هزار نفره کارکنان رسمی به شمار می رود.

این عضو شورا با اشاره به این که یکی از دستاوردهای شورای پنجم، پایین آوردن معدل سن مدیران شهرداری است، خواستار استمرار این روند در مجموعه مدیریت شهری شد و ادامه داد: مدیران باید بر اساس نظامی خاص مورد ارزیابی قرار گیرند و بر اساس راندمان کاری غربال گری های لازم صورت گیرد و افزاد توانمند بی واسطه در مدیریت شهری شناسایی شوند.

زارع اضافه کرد: مکانیزم جدیدی به کار گرفته شود تا افراد به صورت عادلانه بر اساس معیارهایی بدون وابستگی به فرد و یا گروهی خاص، برای مدیریت انتخاب شوند.

وی افزود: باید ظرفیت های جدید شهرداری باید شناسایی و جایگزین افرادی شوند که رتبه های آخر را در ارزیابی صورت گرفته آورده اند و باید به شتاب مدیریتی مناسب نیز توجه ویژه شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت سلیقه ای برای مدیریت انتخاب می شوند، گفت: برخی افراد نیز به دلیل اینکه سلیقه ما نیستند، مورد ظلم واقع می شوند و برای بالا بردن اعتماد عمومی در شورای شهر و شهرداری باید نگاهی به دور از سلایق داشته باشیم.

زارع ادامه داد: یکی از آورده های ما پرورش مدیران جدید برای دوره های بعدی است، مدیرانی که سال ها بتوانند تمامی امور را هندل کنند و بر همه امور مسلط باشند. این مدیران باید حداقل ۱۰ سال سابقه باقی مانده تا سی سالگی داشته باشند.

در سطوح شهرداری جای خالی بانوان چشمگیر است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در شهرداری هنوز نگاه سنتی حاکم است، عنوان کرد: همین موضوع باعث می شود از آدم های مستقل، بانوان و جوانان استفاده نکنیم این در حالی است که هرجا توسعه ای دیده شده دلیل آن مشارکت جوانان و بانوان بوده است.

زارع با بیان اینکه در سطوح شهرداری جای خالی بانوان چشمگیر است، گفت: خیلی از بانوان کفایت بیشتری از مدیران حاضر دارند و اگر به حضور بانوان توجهی نشود اعتماد نهاد شهرداری به نظام مدیریتی کاهش می یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات