درآمد شهرداری در شش ماهه نخست سال افزایش داشت/اصناف، عوارض سال جاری را نپرداختند

درآمد شهرداری در شش ماهه نخست سال افزایش داشت/اصناف، عوارض سال جاری را نپرداختند

نود و هشتمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اکثریت اعضا، شهردار و جمعی از رسانه های کرمان در خانه شهر برگزار شد.

رییس شورای شهر ضمن تسلیت اربعین حسینی از شهردار کرمان به دلیل راه اندازی موکب امام حسین(ع) و اعزام نیروی خدماتی  به عراق تقدیر کرد.

محمد فرشاد با اشاره به فروش لچکی ها گفت: قیمت لچکی بر اساس تحقیقات کارشناسی و اطلاعات میدانی تعیین می شود و توافقی بین شهرداری و شهروند است.

وی با بیان این که تعیین قیمت لچکی واقع در معبر تعریضی با نظر کارشناس است افزود: در این موارد اعضای شورا هم باید منافع شهروندان را در نظر بگیرند هم منافع شهرداری که در حقیقت منافع شهروندان است.

فرشاد با تاکید بر حضور روسای کمیسیون های تخصصی شورا در تمامی مراحل اجرای پروژه های شهری گفت: ضروری است روسای کارگروه های معماری و شهرسازی و نیز عمران و حمل و نقل شورا در کارگروه های ترافیکی حضور یافته و در جریان جزییات طرح های ترافیکی طرح شده قرار گیرند.

رییس برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: لیست هزینه های چاپ آگهی و رپرتاژ در نشریات مربوط به سال 96 به این کمیسیون ارسال و پرداخت آن با موافقت اعضا تصویب شد.

حسین چناریان با اشاره به طلب 36 پیمانکار از شهرداری افزود: در این کمیسیون مقرر شد لیست این پیمانکاران در کارگروهی متشکل از نمایندگان بازرسی، امور مالی و حراست شهرداری صورت وضعیت ها را از منظر فیزیکی و حجمی بررسی و تایید شود.

وی از بررسی 13 فقره صورت وضعیت از 37 مورد آن خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالبات بدون قرارداد این تعداد بررسی و پرداخت آن ها پس از تصویب در شورای شهر نهایی خواهد شد.

چناریان با اشاره به بررسی میدانی تیم کارشناسی شهرداری تاکید کرد: طرح های ترافیکی نیز باید مطابق با اسناد بالادستی اجرا شوند با این حال همه ابعاد طرح های ترافیکی چون اصلاح معبر بهمنیار در کارگروهی متشکل از مدیران، مشاوران و کارشناسان مرتبط بررسی شد.

رییس شورا با اشاره به پیمانکارانی که به شهرداری اعتماد کردند گفت: اما این تجربه نشان داد شهرداری برای انجام هر کاری ولو کوچک و ضروری بایستی با پیمانکاران قرارداد ببندد.

به گفته فرشاد، تعدادی از پیمانکاران کرمانی که قبلا با شهرداری همکاری کردند و مطالبات خود را دریافت نکردند با تایید مسئولان مربوطه و بررسی مدارک، مطالبات خود را دریافت می کنند.

وی همچنین از موافقت هیئت انطباق با اصل پرداخت ها افزود: هیئت تطبیق متشکل از نماینده شورا، فرمانداری و دادستانی است که در ساختمان فرمانداری مستقر شده اند.

در ادامه علی اکبر مشرفی عضو دیگر شورای شهر بر حضور نماینده فنی شهرداری در این مراحل تاکید کرد.

همچنین رییس خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا با بیان این که نماینده شورا در قیمت گذاری املاک، مدافع منافع شهر و شهروندان است گفت: دو کارشناس رسمی دادگستری نیز قیمت املاک مشخص شده را تعیین می کنند.

علی خدادادی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون خدمات شهری با معاونان بهزیستی و فرمانداری گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد با راهکار ساده ای می توان معضل تکدیگری را رفع کرد.

به گفته وی شهرداری متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند اما آن ها دوباره به دلیل عدم همکاری و عمل به وظایف برخی ارگان‌های مسئول، به سطح شهر برگشته هم چهره‌ شهر را نازیبا می‌کنند و هم برای شهروندان دردسرساز هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا افزود: باید درخصوص متکدیان و کودکان کار همگان از جمله شهرداری، دستگاه‌های ذی‌ربط و اصحاب رسانه دست به دست هم دهند تا این معضلات ریشه‌کن شوند.

خدادادی با بیان این که شهرداری فقط مسئول جمع آوری متکدیان است افزود: ساماندهی، نگهداری و درمان این متکدیان به دستگاه های مربوطه در آیین نامه محول شده است.

رییس خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا همچنین اظهار داشت: در جلسه ای در فرمانداری مقرر شد ضمن توجیه والدین کودکان کار اتباع بیگانه، در صورت ادامه، کارت اقامت آنها باطل شود.

وی از راه اندازی دو کمپ زنان و مردان در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: متکدیان با اعتیاد بالا باید به کمپ ماده 16 هدایت شوند.

نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضمن تشکر از شهردار و همکاران واحد درآمد شهرداری گفت: بودجه‌ی وصولی درآمدی شهرداری کرمان از بودجه‌ی مصوب شش ماه اول سال بیشتر شده که این امر در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

خدادادی با بیان این که در سال‌های گذشته مدیریت دولتی بر شهرداری حاکم بوده افزود: اما در این دو سال موفقیت هایی به دست آمده که مرهون نگاه شهردار انتخابی از بخش خصوصی است و نشان می‌دهد بخش خصوصی در این زمینه توانمند است.

وی همچنین با بیان این که کلیه پروژه های عمرانی شهرداری، دو ناظر عالی و منطقه بر تمامی مراحل اجرا از صفر تا صد نظارت می کنند پیشنهاد داد: طرح های ترافیکی که در جلسات کارگروه های مرتبط تصویب می شوند به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز ارسال شوند.

رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورا نیز با طرح این سئوال که اثرات اجتماعی پروژه های ترافیکی در کارگروه مربوطه بررسی می شود گفت: گرچه بخشی از معضل ترافیک حل می شود اما موارد دیگر مورد توجه قرار نمی گیرد.

احمد حسن زاده همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می شود بعد از گذشت دوماه از اجرا، طرح ها همه جانبه و از منظر اجتماعی نیز بررسی شوند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز سیاست این کمیسیون در شش ماهه دوم، بررسی پیشنهادها و بهره برداری طرح های گذشته است.

سیدمحمدرضا میرحسینی از ادامه عملیات بازآفرینی بازار قلعه محمود خبر داد و خاطرنشان کرد: در نشستی با حضور نمایندگان اوقاف و میراث فرهنگی در کمیسیون گردشگری و اصناف مقرر شد بدنه شمالی بازار به عنوان طرح بازآفرینی بافت تاریخی با همکاری شهرداری و اوقاف و با نظارت میراث فرهنگی بازسازی شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز از ایجاد فرهنگسرای کودک با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین برای شهر خلاق فرهنگ و هنر نیز چند آیتم درنظر گرفته شده که در جلسه آینده با مدیریت فرهنگ استان مورد بررسی قرار می گیرد.

زهرا لری با بیان این که گلیم شیریکی پیچ به سیرجان شهرت جهانی داده گفت: احتمال برگزاری همایش شهرداران شهرهای هنری جهان در سیرجان به تقویت گردشگری استان به ویژه حوزه هنرهای دستی می انجامد.

وی همچنین خواستار بررسی خواهرخواندگی با شهرهایی که بیشترین سنخیت را با کرمان دارند شد.

در ادامه فتح‌الله مویدی با قرائت بخشی از سخنان اعضای شورا در مصاحبه های گوناگون خواستار تعدیل و اصلاح برخی از مصوبات به نفع شهروندان شد و از اصحاب رسانه خواست مشکلات مردم را جهت تصمیم گیری مناسب به شورا منعکس کنند.

رییس شورای شهر با بیان این که شورا یعنی محل بحث و اعلام نظرموافق و مخالف گفت: نظر همه اعضا محترم است اما فصل الخطاب، رای گیری است.

به گفته فرشاد در شورای پنجم حرمت افراد حفظ می شود؛ نظرات موافق و مخالف شنیده می شود و مصوبات به هیات انطباق می روند.

وی با بیان این که قانون به شورای شهر اجازه داده که در مواردی که لازم است نرخ عوارض را تعدیل و اصلاح کند افزود: در همین راستا، شورای شهر مصوبه‌ای برای تعدیل نرخ عوارض امسال داشت اما هیات انطباق در فرمانداری این مصوبه را تایید نکرد که با اصرار بر مصوبه موضوع به شورای حل اختلاف رفت.

فرشاد همچنین از اختیارات استاندار در این مورد خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار شد ضمن ارائه مستندات به شورای حل اختلاف ضرایب تعدیل نرخ عوارض از سوی استاندار تصویب نهایی و ابلاغ شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر حال معترضان به مصوبات شورا می توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند چراکه تنها این نهاد قانونی می تواند مصوبات شورا را لغو کند.

فرشاد با بیان این که تعداد قابل توجهی از املاک کرمان فاقد سند ثبتی هستند افزود: در این زمینه نیز موارد کارشناسی شده و مسیر قانونی طی می شود.

به گفته رییس شورای شهر، انتخاب سخنگوی شورا برای وحدت رویه در بیان سیاست های این نهاد است و نظرات و بحث های متفاوت در شورای شهر که در نهایت به نظر و تصمیم نهایی می رسد از طریق سخنگوی شورا منعکس می شود.

رییس شورای شهر همچنین از شهردار خواست مدیران زیرمجموعه شهرداری که ناآگاهانه به مصوبات شورا خدشه وارد می کنند توجیه شوند.

فرشاد با بیان این که در راستای اجرای قانون عمل می کنیم تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری کرمان، بایستی کسب جایگاهی در شان شهروندان کرمانی باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات