عزم جدی برای حفظ و گسترش فضای سبز/ فضای سبز مسیری برای توسعه پایا

عزم جدی برای حفظ و گسترش فضای سبز/ فضای سبز مسیری برای توسعه پایا

در واقع فضاهای سبز شهری با درختان و گیاهان مختلف، بر کالبد شهر حیات می‌بخشند و آدمی را از حصار آهن و سیمان ساختمان‌های شهر در زندگی امروز شهری رها می‌کنند و این زیبایی زمانی دوچندان می شود که کاشت گونه های بومی و افزایش سرانه سبز در آن به خوبی دیده شود.

شهری که با رنگارنگی گل های متنوع  در پارک ها، میادین و بلوارهای آن مملو از آراستگی می شود و درختانی که علاوه بر افزون زیبایی، اکسیژن را در شهر تزریق و بر کالبد شهر حیات می بخشند.

* گامی بلند در جهت توسعه متوازن

حال در این میان، توجه و تمرکز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری نسبت به توسعه متوازن در مناطق سه گانه شهری موجب شده است اراده قوی در توسعه و بهسازی فضای سبز مرکز استان شکل بگیرد که حاصل آن آغاز احداث پارک محله ای در منطقه سه شهری، استقرار کارشناسان این سازمان در پارک ها جهت ارائه راهکار مناسب برای زیباسازی و افزایش نشاط شهروندی، پاکسازی، هرس، گل آرایی میادین و بلوارها با هدف توسعه متوازن و یکسان خدمات به شهروندان و غیره در دوره مدیریت این سازمان با تاسی از تاکید شهردار ساری است.

توسعه متوازن و بهسازی فضای سیما و منظر شهری مهم ترین ماموریت این سازمان است که با گروه های همکاران آموزش دیده  در قالب احداث و بازسازی پارکها، بهسازی و زیباسازی فضاهای معابر عمومی و میادین، تکمیل پروژه های نیمه تمام فضای سبز و ساماندهی و بهسازی ورودی و خروجی های مرکز استان در حال انجام است.

* توسعه سرانه فضای سبز

از دیگر رویکردهای این سازمان طراحی و ایجاد فضای سبز در امتداد پروژه مسیر پل کابلی "شهید رنجبر تا پل شهید نوری" است که در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری قرار گرفته است تا با طراحی مناسب در توسعه سرانه فضای سبز در ایجاد کمربند سبز شهر تاثیر گذار باشد.

* آرامش شهروندان در فضای سبز شهری

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری نیز عملیات اجرایی پروژهپل تا پل  را مهم دانست و گفت: با توجه به اهمیت پروژه " پل تا پل" از مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پل های شهید نوری در منطقه ذغالچال ایجاد فضای سبز  از جمله مهم ترین برنامه هایی است که در اولویت اقدامات این سازمان قرار خواهد گرفت تا به سرانه استانداردهای فضای سبز در سطح شهر دست یابیم.

عین الله احمدی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و جذب گرد و غبار از آثار مثبت گسترش فضای سبز شهری است، ادامه داد: با توجه به آثار مثبت این موضوع و بکارگیری از نظرات و طرح های کارشناسی در این حوزه اجرای این طرح با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: بی شک بهره برداری از این پروژه علاوه بر تسهیل در عبور و مرور طراحی فضای سبز و زیباسازی این محور نشاط شهروندی را نیز به همراه خواهد داشت.

* عزم جدی برای حفظ و گسترش فضای سبز

احمدی لازمه ی تحقق این هدف را همکاری و هماهنگی تمامی کارکنان این سازمان برشمرد و گفت: توسعه متوازن مکررا در تاکیدات این سازمان در فعالیت های روزانه کارکنان قرار می گیرد تا آنچه که مد نظر رویکردهای این سازمان با هدف افزایش نشاط شهروندی و شادابی مردم است ؛ اجرایی شود.

وی ادامه داد: با شاداب سازی فضای شهری در بخش های مختلف نظیر زیبا سازی ،المان و مبلمان شهری مناطق سه گانه شهری آنچه که در شان مرکز استان است در دستور کار سازمان قرار دارد.

شهر ساری در مرکز مازندران با بیش از 300 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود که 31 پارک عمومی و محله در نقاط مختلف شهر با مساحت بیش از43 هکتار وجود دارد.

روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات