آب شرب شهر سنندج سالم و مطابق با استانداردهای لازم است

آب شرب شهر سنندج سالم و مطابق با استانداردهای لازم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمدحسین محمدی" در پاسخ به ابهامات مطرح شده درخصوص تغییر مزه و بوی آب شرب شهر سنندج افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و تغییر دما، لایه‌های آب موجود در سدها دچار جابه‌جایی می‌شوند که سد قشلاق (وحدت) سنندج نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما در نهایت آبی که وارد شبکه توزیع شهر سنندج می‌شود دارای کیفیت و سلامت بالا و مطابق با استانداردهای لازم است.
وی افزود: آب سد پس از انتقال به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج که جزو بهترین تصفیه‌خانه‌های سطح کشور است، طی فرآیندهای کامل و جامع مراحل تصفیه را گذرانده و سپس وارد شبکه توزیع آب شرب شهری می‌شود.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان تصریح کرد: کیفیت آب شرب تصفیه شده نیز به‌طور مداوم و پیوسته هم توسط آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای استان و هم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت، نظارت و جهت انطباق با استانداردهای مربوطه پایش می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: بنابراین آبی که در شهر سنندج وارد شبکه توزیع می‌شود دارای کیفیت و سلامت بالا و مطابق با استانداردهای تعریف شده در کشور است و برای کاستن از طعم و بوی موجود از روش‌های ازن زنی و تماس با کربن فعال نیز استفاده می‌شود، بنابراین شهروندان می‌توانند این آب را با خاطری آسوده مصرف کنند.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان در خصوص طعم و بوی موجود در آب که در برخی مناطق شهر سنندج حس می‌شود، خاطرنشان کرد: با تثبیت شرایط دمایی و به تدریج طی روزهای آینده این طعم و بو نیز برطرف خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات