مرمت راسته پنیر فروشان بازار ارومیه در آستانه تکمیل شدن است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: پروژه مرمت راسته پنیرفروشان بازار تاریخی در کنار سایر پروژه های مرمتی به سرعت در آستانه تکمیل شدن است .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ داریوش نوری بیان کرد: در راستای حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی شهر و همچنین جلوگیری ازنفوذ رطوبت و پوسیدگی مصالح، طرح مرمت راسته پنیرفروشان پس از تخریب، به شکل اولیه خود نوسازی شد .

وی با بیان اینکه این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال تکمیل شدن است، عنوان کرد: در این راستا پس از استحکام بخشی طاق ها، گنبد ها و پایه ها، عملیات اجرایی مرمت این بنا ها، مطابق با الگوی اولیه تاریخی به پایان رسیده است .

نوری خاطرنشان کرد:  این پروژه با هدف حفظ و نگهداری آثار تاریخی، هویت شهری و ارتقاء کیفیت محیط از نظر بصری و عملکردی در حال اجرا است .

وی اظهار کرد:  با برنامه ریزی های انجام شده، عوامل فنی و اجرایی این سازمان عملیات اجرایی کفسازی این پروژه را با جدیت تمام و تلاش شبانه روزی به مرحله اجرا گذاشته اند که طی هفته های آتی این پروژه جهت استفاده کسبه و بازاریان مورد بهره برداری قرار می گیرد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات