حضور یزد "پایتخت کتاب ایران"...

شهردار شهر جهانی یزد اظهار داشت: غرفه جمهوری اسلامی ایران امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان با رنگ و بوی شهر جهانی یزد "پایتخت کتاب ایران" آراسته شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی گفت: این نمایشگاه بزرگترین رویداد مربوط به کتاب در دنیا تلقی می شود و قدمت برگزاری آن به سال ۱۹۴۹ میلادی باز می گردد.

شهردار یزد با بیان اینکه علاوه بر نما و طرح کلی غرفه جمهوری اسلامی ایران که با بادگیرها و معماری یزد طراحی و ساخته شده است، افزود: روز پنجشنبه بیست و پنجم مهرماه نیز به عنوان روز یزد "پایتخت کتاب ایران" تعیین شده و در این روز علاوه بر اجرای رونمایی و معرفی تعدادی از کتاب‌هایی که درباره یزد به زبان‌های آلمانی، مجاری و انگلیسی به رشته تحریر در آمده است و درباره این شهرِ میراث جهانی سخنرانی و گفتگو خواهد شد.

وی اظهار داشت: از سوی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تعدادی از کتب مرجع درباره شهر میراث جهانی یزد به ناشران و حاضران در نمایشگاه برای ترجمه و چاپ به زبان‌های کشورهای خودشان عرضه و معرفی خواهد شد.

عزیزی خاطر نشان کرد: کتابی در ۴۸ صفحه به دو زبان آلمانی و انگلیسی در معرفی اجمالی شهر یزد و فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهر تاریخی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به زیور طبع آراسته شده که در این نمایشگاه به بازدید کنندگان و مراجعان، ارائه خواهد شد.

همه ساله غرفه ایران توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در فرانکفورت برپا می شود که امسال شهرداری یزد نیز با تصویب شورای اسلامی شهر یزد در برگزاری و برپایی آن مشارکت دارد.

هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از روز چهارشنبه بیست و چهارم لغایت یکشنبه بیست و هشتم مهرماه در کشور آلمان برگزار می شود.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات