بیش از 50 درصد چاه های دشت اسدآباد همدان به کنتور هوشمند و حجمی...

مدیرمنابع آب اسدآباد گفت: بیش از 50 درصد چاه‌های دشت اسدآباد همدان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز است به طوری که از این حیث در بین شهرستانهای استان همدان رتبه نخست را کسب کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، جلیل عبدالهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسدآباد، تعداد چاه‌های آب سطح شهرستان اعم از شرب، صنعتی و کشاورزی را 1400 حلقه برشمرد و افزود: تا کنون از این تعداد، 668 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده و در سند راهبردی 3 ساله در برنامه ششم توسعه استان برای این شهرستان 50 دستگاه کنتور هوشمند اختصاص داده شده که از این تعداد کنتور 39 دستگاه نصب شده و نصب مابقی نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی گفت: بیش از 50 درصد چاه‌های دشت اسدآباد همدان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز است به طوری که از این حیث در بین شهرستانهای استان همدان رتبه نخست را کسب کرده ایم.

مدیرمنابع آب اسدآباد با اشاره به وجود تعداد 300 حلقه چاه غیرمجاز در اسدآباد تصریح کرد: از این تعداد چاه‌های غیرمجاز تا کنون 243 حلقه مسدود شده و مابقی نیز در حال اخذ پروانه بوده و یا در دست اقدام در راستای انسداد توسط امور آب شهرستان قرار دارند.

عبدالهی در ادامه با اشاره به برخی از مشاغل پرآب بر در سطح شهر اسدآباد و تعیین تکلیف این موارد خاطرنشان کرد: کارواش ها از جمله مشاغل پرآب بر در سطح شهر اسدآباد بوده که متأسفانه برخی از این آنها فاقد چاه برای شستشوی ماشین هستند و از آب شرب استفاده می‌کنند که هر چه سریعتر این موارد در سطح شهرستان باید شناسایی و تعیین تکلیف شوند ضمن اینکه اسامی این خودروشویی‌ها باید به دادستانی برای تعیین تکلیف ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به وابستگی دشت اسدآباد به سفره‌های آب زیرزمینی و نبود رودخانه دائمی و سد در دشت اسدآباد خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی لازم کشاورزان را به اصلاح الگوی کشت و بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق نظام‌های آبیاری نوین تشویق و ترغیب کرد.

عبدالهی همچنین با اشاره به در دست اجرا بودن دو پروژه سد تغذیه مصنوعی اداره منابع آب شهرستان اسدآباد در راستای تقویت منابع آب‌های زیرزمینی دشت اسدآباد افزود: باید در راستای حفظ منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی به دغدغه‌مندی رسیده و این امر جزء اولویت‌ها برای مردم، جامعه و کشاورزان باشد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات