باید برای اصلاح نگرش مردم به شهرداری برنامه  ...

باید برای اصلاح نگرش مردم به شهرداری برنامه ...

 باید برای اصلاح نگرش مردم به شهرداری برنامه فرهنگی داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز جلسه نظارتی کمیته نظارتی شماره ۲ شورا در منطقه ۱۰ شهرداری مشهد برگزار شد و اعضای کمیته نظارتی در جریان آخرین وضعیت اداری، پروژه های عمرانی و امور مالی این منطقه قرار گرفتند.

محمدحسین ودیعی، یکی از اعضای این کمیته در جریان این جلسه با اشاره به آن که منطقه 10 از نظر وضعیت پروژه های عمرانی و درآمدی در وضعیت خوبی قرار دارد گفت: با وجود تغییرات فرهنگی اجتماعی صورت گرفته در چندسال اخیر و تلاش مدیریت شهری برای جلب رضایت و اعتماد شهروندان، مردم همچنان به شهرداری و نیات آن نگاه منفی دارند.

وی افزود: رابطه شهرداری و مردم باید بهبود یافته و نگاه مردم به شهرداری باید اصلاح شود که این تغییر نیازمند کار فرهنگی و زمانبر است.

ودیعی با تاکید براینکه شهروندان باید شهرداری را از خود دانسته و قبول کنند شهرداری برای منافع شهر کار می کند برگزاری تورهای کوتاه مدت و چندساعته از طریق شوراهای اجتماعی و مراکز آموزشی را یکی از راهکارهای حل این مشکل عنوان کرد و گفت: حضور مردم در مراکز خدماتی و آشنایی ایشان با خدمات شهرداری که عموم مردم نسبت به آنها آگاهی ندارند می تواند در این خصوص راهگشا باشد لذا این مهم باید در دستور کار شهرداری مناطق باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در بخش دیگری از سخنانش از آن گفت که مناطقی که درآمد بهتری دارند باید پروژه های بهتری هم در آنها اجرا شود چراکه وقتی مردم یک منطقه درآمد بیشتری برای شهرداری تولید می کنند باید امکانات بهتری هم داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند در راستای تعادل بخشی به امکانات و خدمات شهری، بخشی از درآمدهای مناطق در مناطق ضعیف هزینه می شود اما نگاه صرفا رابین هودی که پول مناطق پردرآمد را تمام در مناطق کم برخوردار هزینه کنیم صحیح نیست.

ودیعی خاطرنشان کرد: منطقه 10 مشهد یکی از مناطق رو به رشد شهر و دارای پتانسیل ها و فرصت های بسیاری است. لذا امیدوارم با همکاری شورا و شهرداری بتوانیم شاهد تحول و توسعه این منطقه باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات