رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز: ناگزیر به حرکت در مسیر شهر هوشمند هستیم

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز: ناگزیر به حرکت در مسیر شهر هوشمند هستیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، لیلا دودمان در دومین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، با بیان اینکه برای ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی شهروندان و حرکت به سمت شهری پایدار و شهروندانی مشارکت‌جو، گام برداشتن در مسیر شهر هوشمند امری ناگزیر است، اظهار داشت: دستاوردهای مورد انتظار از شهر هوشمند، توسعه شهری پایدار، هدایت نوآوری شهری، رضایت شهروندان، ارتقای مشارکت و شفافیت و نظام‌های مدیریت و خدمات کارآمد در حکمرانی شهری است.
وی افزود: در این راستا کمیسیون شهر هوشمند و فناوری اطلاعات با سیاست‌گذاری، راهبری خدمات، سامانه‌ها و زیرساخت‌ها با تمرکز بر شهرداری شیراز و در تعامل با شهروندان و سایر ذی‌نفعان، اقدام به توسعه و راهبری شهر هوشمند می‌کند.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، این شهر را یکی از کلان‌شهرهای مهم خاورمیانه در حال تجربه گذار نوآوری قلمداد کرد و افزود: گذار نوآوری در واقع یک گذار شهری بزرگ است که ما را از جهان برخوردهای رودررو و اجبار به حرکت و طی مسیر برای دستیابی به کالاها و خدمات به دنیای جدید می‌برد که در آن الزامی برای حرکت و صرف زمان، منابع مالی و انرژی زیاد برای دستیابی به نیازهای شهروندان حذف و یا ناچیز می‌شود.
وی تأکید کرد: اگرچه این گذار به صورت خودجوش و بر اساس نیازهای کسب و کارهای مختلف و هوشمندی سرمایه‌گذاران صورت گرفته اما شهرداری و سایر نهادهای موثر در مدیریت و توسعه شهر نمی‌توانند و نباید صرفا نظاره‌گر این گذار بزرگ باشند؛ زیرا شهرداری از یک طرف برای حل مسائل و مشکلات سازمان خود و نیز حل مسائل و مشکلات کل شهر نیاز به بهره‌گیری از ظرفیت‌های این گذار دارد و از طرف دیگر به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران دخیل در این تحول باید بستر تسریع و هدایت هوشمندانه این گذار را فراهم کند.

گفتنی است کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در آغاز سومین سال فعالیت شورای پنجم به تصویب رسید و 16 مهرماه نیز هیأت رئیسه خود را شناخت و لیلا دودمان، سعید نظری و نواب قائدی به ترتیب به عنوان رئیس، نایب رئیس و سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.
در دومین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز، شرح وظایف این کمیسیون تازه تأسیس به تصویب اعضا رسید.
ایجاد شهر هوشمند در تمامی حوزه‌های مرتبط با اداره شهر و زندگی شهروندان و همچنین بهره‌وری حداکثری از فناوری اطلاعات، محور اصلی وظایف این کمیسیون جدید است.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات