نشست بررسی چالشهای گردشگری روستای بارون شهرستان ماکو

در نشستی با حضور فرماندار شهرستان ماکو ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی و محلی در محل سد بارون طرح ساماندهی و آماده سازی کلیسای مریم مقدس ( زر زر ) روستای بارون ماکو برای بازدید عموم مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی  حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در توسعه فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی کشور ها گفت : میراث فرهنگی سرمایه عظیم مادی و معنوی کشور ها است و باید از مزیت های نسبی آن بهره مند شد .

وی با بیان اینکه در طول ایام سال ، با هماهنگی و تعامل شرکت آب منطقه ای استان و  دستگاههای ذیربط ، کلیسای زر زر پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است که میتوان با بهره گیری از ظرفیت های موجود در سد و روستای بارون در جذب گردشگر در این منطقه موفق عمل نمود .

در ادامه حاضرین در نشست از سد ماکو بازدید نمودند ومهندس دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان توضیحاتی در خصوص این سد و ظرفیتهای گردشگری آن ارائه و راهکارهای مناسبی در جهت ساماندهی مسائل گردشگری کلیسای زر زر ارائه نمود.

این گزارش می افزاید کلیسا زر زر درمحل کنونی سد مخزنی بارن ماکو فرار داشت که طبق نقشه‌های مصوب، پس از اتمام آن و آبگیری دریاچه، کلیسای مزبور در دریاچه سد غرق می‌شد. به همین علت مدیریت اجرائی سازمان میراث فرهنگی کشور، با موافقت وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای و همچنین توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی در مدت ۲۵ روز، با رعایت نکات علمی، سنگ به سنگ، لایه‌های دیوار چینی شماره گذاری، پیاده و به محل دیگری با ارتفاع حدود ۱۱۰ متر و به فاصله ۶۰۰ متری آن نقطه، منتقل و بر روی یک برآمدگی صخره‌ای، از نو بنا گردید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات