تاکید بر ضرورت تسریع در ابلاغ "الزامات ترافیکی"


تاکید بر ضرورت تسریع در ابلاغ  "الزامات ترافیکی"

دکتر حمید بهبهانی وزیر پیشین راه و ترابری پس از شرکت در گروه تخصصی ترافیک در گفتگو با روابط عمومی شورای مرکزی شرکت کرد و درباره مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست گفت: خوشبختانه گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی با جدیت تمام وارد تجزیه و تحلیل امور ترافیکی شده و اینجانب هم دیدگاههای خود را در مورد مهم‌ترین موارد ترافیکی بیان داشتم.
من بر اساس مطالعاتم تاریخچه ای  از شرایط ترافیکی را از ابتدا تاکنون بیان کردم و از اینکه هم اکنون این موارد در مرکز توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قرار دارد، خوشحالم .
وی ابراز عقیده کرد: با توجه به تراکم جمعیتی به ویژه در شهر تهران و سایر کلانشهرها و نیز وجود ساختمان های بلندمرتبه، نیازمند ترتیب درستی برای امور ترافیکی شهرها هستیم و در این زمینه بایست از نرم افزارها و سیستم های جدید کمک بگیریم، آنگونه که از این پس دیگر هیچ گونه تشکیلات و یا ساختمان‌هایی بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی مهندسین ترافیک به اجرا در نیاید .
دکتر بهبهانی همچنین تسریع در ابلاغ مبحث الزامات ترافیکی مقررات ملی ساختمان را  خواستار شد .
این استاد برجسته دانشگاه همچنین از ضرورت لحاظ کردن مسائل ترافیکی در طرح های جامع کشوری و شهرسازی سخن گفت و افزود: اصلاح پروژه های حمل و نقل شهری و ترافیکی باید در کشور حرف اول را بزند و به اعضای گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی توصیه می کنم  برای پیشبرد اهداف و طرح های تخصصی حوزه ترافیک پیگیری جدی داشته باشند.
وی در این مصاحبه خواستار ارتباط قوی تر گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی با شهرداریها و شوراهای اسلامی شهرها برای تشریح و توجیه طرح های ترافیکی شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات