مهندس مهدلو شهردار زرند در نشست ستاد بحران شهرداری: رسالت شهرداری تامین رفاه و آسایش شهروندان است.

مهندس مهدلو شهردار زرند در نشست ستاد بحران شهرداری: رسالت شهرداری تامین رفاه و آسایش شهروندان است.

با توجه به اهمیت ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف قانونی شهرداری ها در مدیریت بحران، همکاری و تعامل با سایر سازمان ها و دستگاه های مرتبط با هدف ایجاد شرایط ایمن و مناسب؛ ستاد بحران شهرداری زرند تشکیل شد.

مهندس محمد رضا مهدلو شهردار زرند در نشست مدیریت بحران شهرداری زرند با بیان اینکه شهرداری یکی از نهادها خدمت رسان در جامعه و سطح شهر می باشد گفت: رسالت شهرداری تامین رفاه و آسایش شهروندان است.

منتخب شورای شهر زرند هدف از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر را حفظ آمادگی و توان افزایی شهرداری و دستگاه های اجرایی شهر در هنگام وقوع بحران عنوان کرد و گفت: شهرداری به عنوان مدیریت شهری باید در تمام بخش ها آمادگی خود را حفظ کند .

مهندس مهدلو گفت: هر چند سال گذشته سال پربارشی نبود، اما در بارندگی‌های شهرداری زرند به دلیل تمهیداتی که از قبل اندیشیده بود، توانست کارنامه موفقی از خود بجای بگذارد .

وی از تشکیل کمیته هایی در خصوص مدیریت بحران خبر داد و گفت:با توجه به فعالیتهای انجام گرفته ، شهرداری نشان داده است که همواره در زمینه کنترل بحران پای کار بوده و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نمی کند .

منتخب شورای شهر زرند بارش های سیل آسای روزهای ابتدایی سال را هشدار جدی به دستگاه های اجرایی و مردم در حفظ آمادگی در مواقع بحران دانست و با اعلام اینکه همه مردم و ادارات باید در تمام شرایط خود را برای هر نوع بحرانی آماده نمایند،افزود:مرکز شهر زرند دارای بیشترین مشکل در زمان بارندگی ها می باشد و باید در این راستا گامهای اساسی برداشته شود.

وی از زرند به عنوان یکی از دو شهر سیل خیز و بحرانی استان نام برد و گفت:با توجه به شیب این شهرستان به سمت مرکز در زمانهای بحرانی ممکن است ادارات ونهادهای مهم شهرستان دچار مشکل شوند.

وی همچنین از شناسائی 15 معبر بحرانی و حفر بیش از 10چاه جذبی دیگر در سطح شهر زرند خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای مرتبط شاهد کاهش حوادث در زمانهای بحرانی باشیم .

معاون خدمات شهری شهرداری زرند نیز با اعلام اینکه اگر بحران به خوبی مدیریت شود خسارتها به میزان قابل توجه های کاهش خواهد یافت گفت:پیشگیری و پیش بینی ،آموزش ، هدایت وکنترل سه اصل مهم در مدیریت بحران می باشد .

وی از نگاه شهرداری به بحث بحران گفت و با اعلام اینکه شمال شرقی زرند فاقد سیل بند می باشد گفت: با پیگیری های بعمل آمده و نامه نگاریهای انجام شده سعی داریم با همکاری دستگاههای مرتبط این مشکل را رفع نمائیم .

رضا یزدانپناه اظهار داشت:بیش از 40کیلومتر از جوی های سطح شهر لایروبی شده اند که این امر باعث خواهد شد تا انتقال آب به خوبی در شهر انجام گیرد .

وی جدیت در وظایف ستاد مدیریت بحران شهرداری و همچنین برگزاری مرتب نشست ها را موجب آمادگی اعضای این کارگروه در مقابله با حوادث غیر مترقبه اعلام و افزود:امیدواریم با همکاری نهادها و ادارات شاهد حوادث ناگواری برای شهر زرند نباشیم .

شایان ذکر است در این نشست حاج مهدی برهانی عضو شورای شهر ،مهندس نورالدینی معاون فرماندار ،مهندس پور حبیبی رئیس اداره راه و حمل ونقل جاده ای ،مهندس نورالدینی رئیس اداره راه و شهرسازی ،سروان اثنی عشری فرمانده پلیس راه زرند-یزد،قلیزاده نماینده دادگستری،مهندس صالحی رئیس جمعیت هلال احمر زرند و جمعی از مدیران ومعاونین شهرداری حضور داشتند و به ارائه نظرات و دیدگاههای خود در این خصوص پرداختند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات