اولویت توسعه زیرساخت‌های ریلی اتصال به کریدورهای بین‌المللی ترانزیت است/ راهکار توسعه خطوط ریلی حضور سرمایه‌گذاران و مشارکت در ساخت ریل است /  ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در سه سال اخیر احداث شد / شبکه ریلی زمانی اقتصادی است که به مرزها متصل شود

اولویت توسعه زیرساخت‌های ریلی اتصال به کریدورهای بین‌المللی ترانزیت است/ راهکار توسعه خطوط ریلی حضور سرمایه‌گذاران و مشارکت در ساخت ریل است / ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در سه سال اخیر احداث شد / شبکه ریلی زمانی اقتصادی است که به مرزها متصل شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به شبکه ریلی موجود در کشور به طول ۱۳۹۰۰ کیلومتر و برنامه‌ریزی برای دستیابی به ۲۵ هزار کیلومتر در افق ۱۴۰۴ تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی نیاز به منابع لازم دارد و در زمینه تامین منابع مالی تلاش‌هایی صورت گرفته است. معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر توان ساخت و توسعه راه‌آهن در کشور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است در حالی که تا قبل از انقلاب عملیات روسازی توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد، اما امروز تمامی بخش‌های عملیاتی با اتکا به توان داخلی انجام می‌شود. وی افزود: در سه سال اخیر حدود ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی جدید احداث شد، اما اتصال به شبکه سراسری ریل باید در نظر گرفته شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: یکی از اولویت‌های ریلی کشور اتصال چابهار به زاهدان است که سال ۹۲ شروع شده و ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات