تمهیدات برای کاهش آلودگی هوا در سرمای پیش رو

تمهیدات برای کاهش آلودگی هوا در سرمای پیش رو

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان طی تذکری اظهار کرد:  با گذشتن یک ماه از فصل پاییز و سردی و سکونت هوا در ماه های پیش رو، باردیگر موضوع وارونگی و آلودگی هوا در شهر مانند سال های گذشته اصفهان را به طور جدی تهدید می کند.
وی افزود: ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند مدیریت ارشد استان، شهرداری اصفهان و سازمان حفاظت از محیط زیست، انتظار دارم که در خصوص موارد مهم زیست محیطی اهتمام ویژه به عمل آید.
رییس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تکمیل مطالعات مربوط به منشا آلودگی هوا در شهر اصفهان که با سفارش شهرداری توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه صنعتی در دست انجام است.
معین اضافه کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز امید است هرچه زودتر این مطالعات به پایان رسیده و نتیجه آن اعلام شود.
وی تاکید کرد: اجرای جدی قانون راهنمایی و رانندگی در خصوص الزام خودروها به داشتن معاینه فنی و رعایت استانداردهای زیست محیطی از مهمترین اقدامات در این زمینه است.
رییس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجهز کردن اتوبوس های شرکت واحد و تاکسی های شهر به فیلتر در مسیر خروج گازهای ناشی از کار موتور خودرو،  گفت: برنامه ریزی برای افزایش راندمان ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور جلوگیری از تردد خودروهای شخصی و پیگیری برای اجرای دقیق محدوده ممنوعیت تردد در مرکز شهر به منظور جلوگیری از آلودگی بیشتر در این منطقه پرتراکم شهر از جمله اقدامات برای کاهش آلودگی است.
معین ادامه داد: همچنین ممانعت از تغییر کاربری و اولویت بندی با کاربری فضای سبز، تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل طرح پارک ها و محوطه های فضای سبز که در بودجه سال ۹۸ اعتبار برای آن پیش بینی شده است. تعیین ضوابط تخریب و خاکبرداری در اراضی در دست ساخت برای جلوگیری از انتشار گرد و خاک و ذرات معلق در هوا صدور دستور العمل و نظارت بر واحدهای خدمات شهری و پیمانکاران فضای سبز برای جلوگیری از آتش زدن برگها و ضایعات فضای سبز هر چند این کار به ندرت اتفاق می افتد. اطلاع رسانی مناسب به شهروندان در خصوص آلودگی هوا به منظور جلب مشارکت مردم و توسعه و به روز رسانی تابلوهای اعلام وضعیت هوا در چهارراه ها و میادین شهر از جمله دیگر موارد برای کاهش آلودگی هوا با شروع برودت هوا محسوب می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات