پاسخگوی همیشه بیدار شهرداری شاهرود"137"
پاسخگوی همیشه بیدار شهرداری شاهرود"137"
137پل ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری شاهرود است و هر شهروندی در هر ساعتی از شبانه روز می تواند با این شماره تماس گرفته و مشکلات مربوطه را بیان کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، مدیریت شهری برای تحقق سرمایه اجتماعی در قالب پایگاه مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان از طریق مرکز ارتباطات مردمی « 137» به عنوان «پاسخگوی همیشه بیدار» با دریافت پیام ها و درخواست های شهروندان، پاسخگویی و ارائه مشاوره بصورت 24 ساعته و ایجاد بستری مناسب جهت تعامل شهروندان در مدیریت شهری با بهره گیری از کلیه ظرفیت های لازم به لحاظ سخت افزاری (فنی والکترونیکی) و ایجاد ساختار سازمانی مناسب را در دستور کار خود قرار داده است.
بی شک تعداد زیادی از شما شهروندان با اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری شاهرود تماس گرفته و مشکلات و دغدغه ها و نگرانی های خود را با این مجموعه در میان گذاشته اند .
اما شاید عده ای از شهروندان هم هنوز با این اداره آشنایی نداشته باشند، از این رو در این فرصت به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با سامانه هوشمند اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری شاهرود گزارشی تهیه و شما شهروندان را در جریان قرار می دهیم.
سرپرست بخش پاسخگویی به شکایات مردمی 137 شهرداری شاهرود به معرفی اجمالی این مجموعه پرداخت و گفت: 137 یکی از شماره های 3 رقمی است که این روزها برای تعداد زیادی از شهروندان جا افتاده و از تعداد تماس های شهروندان با 137 این موضوع کاملاً مشهود است.
مهدی مزجی در ادامه، افزود: شهروندان می توانند در هر ساعتی از شبانه روز با اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری تماس گرفته و اگر مشکلی در منطقه، کوچه و محل زندگی خود داشته باشند را اعلام کرده تا جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.
وی ابراز داشت: در این اداره همکاران ما به صورت شبانه روزی در سه شیفت کاری ( 8 صبح تا 2 بعداز ظهر، 2 تا 8 شب و 8 شب تا 8 صبح فردا) پاسخگوی مردم هستند.
سرپرست بخش پاسخگویی به شکایات مردمی 137 شهرداری شاهرود ، اظهار داشت: وقتی شهروندان با شماره 137 تماس می گیرند، تماس آنها بلافاصله به منطقه مورد نظر اعلام شده، که بر حسب طبقه بندی پیام ها معمولاً سه دسته می شوند پیام عادی، پیام های اطلاع رسانی و پیام های فوری مورد رسیدگی قرار می گیرد.
مزجی، بیان داشت : البته پیام های فوری مثل ترکیدگی لوله ها و یا موارد رفع خطر سریعاً پس از تماس شهروندان، طی تماسی با منطقه مورد نظردر میان گذاشته می شود تا به صورت فوری مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه 3 بخش پاسخگویی، بازخورد و بازرسی در این اداره فعال است، عنوان داشت: رسیدگی کارکنان اداره 137 بسیار خوب است و مشکلات مردم را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می کنند.
واحد پاسخگویی به شکایات مردمی
مرکز ارتباطات مردمی 137 با استفاده از آخرین امکانات و فناوری های روز در خدمت تک تک شهروندان شاهرودی است.
سرپرست واحد پاسخگویی به شکایات مردمی اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری شاهرود با بیان اینکه نوک پیکان این اداره به شمار می رود،گفت: در تماس با سامانه 137شماره مخاطب ثبت و طرح مشکل، آدرس دقیق و منطقه شهری از شهروندان سؤال می شود تا مشکل به منطقه مربوطه اعلام شود.
مزجی ضمن بیان این مطلب که کارشناسان شاغل در این بخش اطلاعات کاملی در رابطه با بخش های عمرانی، خدماتی، ترافیکی و غیره دارند، افزود: معمولا در این تماسها شماره تلفن همراه شهروندان برای ارسال کد رهگیری پیام، دریافت می شود.
وی تاکید داشت: در بخش پاسخگویی اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری شاهرود موارد مطرح شده شهروندان به شهرداری منطقه مورد نظر ارسال و طی زمان معین پاسخ منطقه دریافت می شود.
سرپرست بخش پاسخگویی به شکایات مردمی 137 شهرداری شاهرود، به طور میانگین روزانه 100 تماس و ماهیانه 3000 تماس از سوی شهروندان با 137 شهرداری شاهرود برقرار می شود که از این مقدار 80درصد عملیاتی می شود.
واحد بازخورد
137 جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی شده است و اینک شهروندان به آسانی تحقق خواستههای شهری خود را شاهد هستند.
مزجی با اشاره به اینکه، پس از اینکه تماس شهروندان برقرار و پیام آنها ثبت می شود، پیام به منطقه ارسال و منطقه بررسی و جوابیه ارسال می شود،ابراز داشت: مدت زمان ارسال جوابیه به نوع پیام بستگی دارد، بعضی از پیام ها مربوط به خدمات شهری است که سریعاً پاسخ داده می شوند اما درخواست های مربوط به بخش عمرانی همچون آسفالت کوچه ها و معابر چون زمان لازم دارد، کمی بیشتر به طول می انجامد.
وی با بیان اینکه وقتی پیام همراه با جوابیه به این اداره باز می گردد، همکاران واحد بازخورد با شهروندان تماس می گیرند و پیگیری می شود که آیا درباره مورد مطرح شده آنها اقدامی انجام شده یا خیر؟، اظهار داشت: پس از آن با توجه به جواب شهروندان پیام اگر رضایت بخش باشد بایگانی و در غیر این صورت برای بررسی بیشتر به منطقه برگردانده می شود.
واحد بازرسی
برخی پیام ها و مشکلات که حتی با پیگیری های واحد بازخوردبرطرف نشده اند به واحد بازرسی ارجاع می شود.
واحد بازرسی به محل گزارش شده شهروندان اعزام و مورد را از نزدیک مشاهده می کنند، عکس می گیرند و اگر نیاز باشد پیگیری ویژه ای انجام تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
اکثر تماس های شهروندان با 137 شهرداری شاهرودی پیرامون خدمات شهری و مواردی همچون نظافت، جمع آوری بازیافت و پس از آن مباحث عمرانی و ترافیکی است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود
نظرات