حضور مهندس امیرعباس اختراعی رئیس هیات مدیره انجمن ستصا، مهندس جعفر صفری مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک و مهندس قلعه بانی رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب در مراسم

حضور مهندس امیرعباس اختراعی رئیس هیات مدیره انجمن ستصا، مهندس جعفر صفری مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک و مهندس قلعه بانی رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب در مراسم


امیر عباس اختراعی ، رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران ،  در مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل بیان داشت : در حوزه ماشین سازی ۲۰۰ شرکت بزرگ داریم که ۷۵ هزار نفر در ۱۶ استان کشور در این شرکت ها مشغول به کار و فعالیت هستند. ماشین سازی جزو ۵ رشته اول است که برای شکوفایی بیشتر آن به توجه بیشتر نیاز داریم . در جهان، ماشین سازی را به عنوان پیشرو و نیرومحرکه صنعت می شناسند.امیدواریم بتوانیم با الگوبرداری از واحدهای پتروشیمی موجود در شرکتهای epc ، امکان بهبود  و توسعه فعالیتهای موجود را فراهم  کنیم.

صفری، مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک در مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل  افزود : ماشین سازی اراک بیش از نیم قرن فعالیت دارد و بزرگترین ماشین سازی تجهیزات در خاورمیانه است که از پنج گروه تشکیل شده است‌. واحد متالوژی این شرکت جزو سه چهار واحد مطرح کشور است  و ۶۰ درصد از نیاز صنایع داخلی را از این مجموعه می توانیم تامین کنیم.ماشین سازی اراک ظرفیت عملیاتی ۱۱۰ هزارتن در سال را دارد و در بیش از ۶۰ درصد پتروشیمی ها، ۱۰۰ درصد پالایشگاه ها و ۱۹ فاز عسلویه مشارکت داشته است.ماشین سازی برای کار خود در این تفاهم نامه ۱۰۰ درصد گارانتی می دهد،با تمام توان در زمینه ساخت داخل در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده است، مشارکت خواهیم کرد.

به گزارش شاتا، احمد قلعه بانی رئیس هیات مدیره شرکت آذرآب در مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل که امروز سه شنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بیان کرد: آذر آب مخازن تحت فشار و بیش از ۴۰۰ بویلر در سراسر کشور ساخته است. او ادامه داد: این شرکت پتانسیل ظرفیت بیش از ۴۰ هزار تن در سال را دارد که این ظرفیت باید فعال شود. رئیس هیات مدیره شرکت آذرآب با اعلام اینکه توانمندی دریافت سفارشات بیشتری در حوزه ساخت داخل علاوه بر این تفاهم نامه هم داریم، گفت: علیرغم‌مشکلات کارگری اما این دو سال آذرآب به خوبی جلو رفته است و امیدواریم ظرفیت خود را به ۲۰ هزارتن در سال برسانیم. تفاهم‌نامه امروز میان شرکت های آذرآب اراک و ماشین سازی اراک با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در راستای داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی به ارزش ۶۰ میلیون یورو منعقد شد.

لینک اصل خبر در سایت انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    منبع خبر

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات