پایان کشت بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی آسیب‌دیده نیشکر

پایان کشت بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی آسیب‌دیده نیشکر

عبدعلی ناصری اظهار کرد: با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و با وجود چنین خسارتی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش همکاران، اقدامی جهادی در توسعه نیشکر انجام شد و موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را ثبت کنیم.

وی افزود: مابقی اراضی آسیب دیده را نیز به کشت محصولاتی همچون گندم، کلزا و چغندر اختصاص داده‌ایم و امروز نیز با اتکا به همین سرمایه انسانی، عملیات برداشت نیشکر را از سطح ۴۸ هزار هکتار از اراضی آغاز می‌کنیم و در صورت طبیعی بودن شرایط اقلیمی، عملیات برداشت حداکثر تا فروردین ماه سال آینده به طول می‌انجامد.

ناصری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳.۵ تا ۴ میلیون تن نیشکر از این مزارع برداشت شود که از این میزان برداشت، بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم در سه سال آینده تولید شکر در واحدهای هفتگانه کشت و صنعت با رسیدن به شرایط عادی، به رقم ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن برسد.

وی تصریح کرد: امسال بیشترین میزان کشت را در واحدهای هفتگانه جهت جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی و سیل اخیر داشته‌ایم و با توجه به این موضوع، سطح زیر کشت نیشکر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

ناصری ضمن تشکر از تلاش کلیه پرسنل کشت و صنعت‌های نیشکری در تحقق این میزان کشت، اظهار کرد: ثبت این رکوردهای عالی نتیجه تلاش‌ شبانه‌روزی همکاران مجموعه نیشکر و همدلی و همکاری آن‌ها در جهت رونق و شکوفایی تولید است.

وی تصریح کرد: کشت حداکثری امسال با هدف جبران خسارت‌های خشکسالی و سیل اخیر، با برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرفته تا بتوانیم به تدریج در سال‌های آتی، تولید را به چرخه طبیعی خود بازگردانیم و عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات