برگزاری نشست خبری مدیرعامل شرکت آب...

برگزاری نشست خبری مدیرعامل شرکت آب...

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی مهندس ساقی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی در این نشست گفت: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی طبق برنامه تامین آبی که از سال 96 طراحی نموده ، در این زمینه اقدام به حفر 32 حلقه چاه جدید در نقاط مختلف استان نموده که تاکنون از این تعداد 24 حلقه چاه در شهر های مختلف استان حفر شده و امید می رود که حفاری مابقی حلقه چاهها نیز تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

مهندس ساقی بااشاره به 19 مهر سالروز سفر رهبر معظم به استان افزود: مهم ترین پروژه سفر رهبری تمکیل رینگ شمالی شهر بجنورد است که اعتباری بالغ بر 30میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که 15 میلیارد آن از محل اعتبارات رهبری و 15  میلیارد تومان دیگر آن از اعتبارات وازرت نیروتامین می شود که سال گذشته 7 میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 59 هزار متر مکعب مخرن در استان در حال اجرا است ادامه داد: مخزن 2 هزار متر مکعبی سایت اداری ارکان باپیشرفت فیزیکی 90 درصد، مخزن 2هزارمتر مکعبی شهر تیتکانلو ، مخزن 3 هزار متر مکعبی شهر قاضی دهه فجر سال جاری به بهره برداری میرسد.

وی همچنین در مورد اجرای پروژه های فاضلاب نیز خاطرنشان ساخت:در کل کشور باید 30 تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شود که از این تعداد استان خراسان شمالی تعهد دارد 3 تصفیه خانه فاضلاب را وارد مدار نماید که طی سفر ریاست جمهوری تصفیه خانه شهر اسفراین افتتاح و وارد مدارد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت:تا پایان آبان ماه سال جاری نیز شاهد فاضلاب گیری تصفیه خانه شهر آشخانه خواهیم بود و تصفیه خانه شهر شیروان که تنها پروژهbot استان است تا پایان سال جاری وارد مدار بهره برداری می شود .

مهندس ساقی با اشاره به کاهش 2/1 دهم تولید اظهارکرد: مصرف آب در بخش غیرخانگی 3/6 دهم درصد کاهش داشته بطوری که درمصرف خانگی 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته مشاهده میشود.

وی با اشاره به نامطلوب بودن آب مصرفی برخی ازمناطق استان که شامل باغچق،  محمدعلی پهلوان، ینگه قلعه و آذرسا می شود گفت:کیفیت آب این مناطق از وضعیت خوبی برخوردار نیست بطوری اگر رینگ شمالی تکمیل شود قطعا شهروندان این مناطق از کیفیت آب بهتری برخوردار میشوند.

وی با بیان اینکه هیچگونه فلزات سنگینی در آب شرب شهروندان اسفراین گزارش نشده افزود: آب شرب مصرفی توسط بهداشت 26 نمونه پایش می شود و آب مصرفی که به دست شهروندان میرسد با دستگاه سنجش فلزات سنگین که مقرر گردیده در هفته پدافند غیرعامل رونمایی شود مورد برسی قرار میگیرد.

وی با اشاره به نصب انشعابات شبکه فاضلاب شهرک فرهنگیان بجنورد نیز گفت: 40 درصد از انشعابات این منطقه در حال نصب می باشد و همچنین عملیات اجرایی فاضلاب جوادیه نیز آغاز شده است.

مهندس ساقی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد شبکه فاضلاب منطقه زندان نیز اجرا شده است اما باید بدانیم که هزینه احداث شبکه فاضلاب هزینه بر بوده و برای شبکه فاضلاب 400 میلیارد اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین پسابد صنعت وجود ندارد ادامه داد:شرکت آمادگی تامین 6 میلیون متر مکعب پساب را دارد بطوری که می توانیم این ظرفیت را به 15 میلیون متر مکعب برسانیم.

وی خاطرنشان ساخت : صنعت می تواند از ظرفیت های بسیار خوب در زمینه تسریع اجرای پروژه های فاضلاب در استان باشد که با سرمایه گذاری در این بخش و در مقابل استفاده از پساب تولیدی تصفیه خانه ها معامله ای برد برد داشته باشند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات