بررسی سیاست‌ گذاری و برنامه‌ریزی ها در زمینه‌ بازآفرینی شهری

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، دکتر عباس شفیعی در این نشست با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده‌های هدف، ارتقای هویت و حفاظت از ارزش‌ها در محله‌های هدف و انسجام اجتماعی ساکنان اجرا می شود، گفت: بهبود وضعیت معیشت و اشتغال زایی برنامه‌‌ریزی و مشارکتی و احقاق حقوق شهروندی در اجرای برنامه¬های بازآفرینی شهری دنبال می شود.
وی بر بهره گیری از ظرفیت برنامه تامین مسکن یکم در پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و افزود: نوسازی مسکن در بافت های فرسوده به عنوان سیاست محوری برنامه جامع بازآفرینی شهری تعریف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشکل بافت های هدف بازآفرینی شهری تنها با استفاده از ظرفیت های محلی و مردمی قابل حل است، تصریح کرد: هر موقعیت جغرافیایی شرایط ویژه خود را دارد و باید باتوجه به توان های محلی به حل مشکلات و معضلات شهری پرداخت.
دکترسیدمحسن حمزه لو یادآور شد: چهار هزار و 300 واحد مسکونی با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری آذربایجان غربی نوسازی می¬شود.
در این نشست درباره پیشنهاد اولیه طرح بازآفرینی مجتمع مسکونی شهید باهنر (500دستگاه) بحث و تبادل نظر شد.
تعیین و تکلیف مجتمع تجاری نارون در مرکز شهر ارومیه و تصمیم گیری درخصوص اراضی میدان امام خمینی(ره) ارومیه از دیگر محورهای گفت و گو در این نشست بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات