تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو آماده بهره برداری ا...

تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو آماده بهره برداری ا...

در بازدید فرماندار تکاب عنوان شد؛

تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو آماده بهره برداری است

تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو شهرستان تکاب با صددرصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تکاب در بازدید فرماندار این شهرستان از روند اجرایی پروژه با اعلام این مطلب اظهار داشت: تصفيه‌خانه فاضلاب روستای چوپلو در زميني به مساحت چهار هكتار توسط شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي احداث و به روش لجن فعال، طراحی و اجرا شده است.

علی فرجی، بازدهي بالا در حذف مواد آلي ناپايدار و تبديل آن به مواد معدني پايدار، راهبري ساده فاضلاب، صرفه‌جويي در مصرف انرژي، كاهش ميزان آلايندگي زيست محيطي، فضاي اشغال شده كمتر براي نصب و قابليت انتقال و جابجايي ساده و آسان را از مزاياي اين روش تصفيه فاضلاب مدرن روستايي برشمرد.

وی، تامين بهداشت عمومي، حفظ محيط زيست، بازيافت فاضلاب و استفاده از فاضلاب تصفيه شده در مصارف كشاورزي را از مهمترين اهداف اجراي این طرح عنوان کرد و افزود: با جمع‌آوري و دفع بهداشتي فاضلاب، ضمن تامين آب اراضي زراعي، تبعات پديده‌هاي جوي و دغدغه‌هاي زيست محيطي اهالي روستا نيز به کمترین میزان خود خواهد رسید.

محمود زمانی فرماندار تکاب نیز در این بازدید با قدردانی از تلاش ها و زحمات شرکت آب و فاضلاب روستایی در اجرای طرح های آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در روستاها، اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو را نشانه توجه ویژه نظام و دولت به توسعه مناطق محروم  و روستایی برشمرد و اظهار داشت: كيفيت و دانش بكار رفته در روند اجرا و فعاليت اين تصفيه‌خانه، می تواند بعنوان يكي از نمونه‌هاي الگويي در كشور محسوب شود.

خاطر نشان می سازد روستاي چوپلو در بخش تخت سليمان شهرستان تكاب واقع شده و تنها روستاي داراي شبكه جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب اين شهرستان است كه۵۰۰ خانوار روستايي با جمعيتي بالغ بر  یک هزارو 800 نفر جمعیت را تحت‌پوشش قرار مي دهد.

در اين پروژه، 12.8 كيلومتر شبكه جمع‌آوري، 1.2 كيلومتر خط انتقال، پنج هزار و 500 متر مكعب عمليات خاكي، دوهزار متر مكعب عمليات سنگي و ۷۰۰ متر مكعب بتن‌ريزي انجام شده است كه پس از بهره‌برداري، با ظرفيت تصفيه روزانه  ۳۵۰ مترمكعب فاضلاب، آب استحصال شده نیز برای  مصارف كشاورزي استفاده خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات