بازچرخانی آب در صنایع استان مرکزی

بازچرخانی آب در صنایع استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ میرزائی در میزگرد خبری عنوان کرد: با مصرف بهینه آب میتوان مخاطرات زیست محیطی را کاهش داد.

وی،  آب را به‌عنوان یک مولفه مهم محیط زیست و رکن توسعه پایدار، سلامت، رفاه، صلح و امنیت در دنیا برشمرد و گفت : مصرف زیاد آب، محیط زیست را تخریب می‌کند و در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود تا با مصرف بهینه آن بتوان مخاطرات زیست محیطی را کاهش داد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی به ضرورت بازچرخانی آب در صنایع استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود آب و افت سالانه سطح آب‌های زیرزمینی استان، علاوه بر اقدامات لازم در بخش کشاورزی برای کاهش مصرف آب، باز چرخانی پساب‌های صنعتی و استفاده مجدد در صنعت نیز ضروری است.

میرزائی، اصلاح الگوی مصرف در کلیه منابع آب از جمله شرب، کشاورزی و صنعت و همچنین بازیابی و بازچرخانی فاضلابها، پسابها و جلوگیری از هدر رفت و تبخیر منابع آب و ذخیره سازی آن بویژه در زمان بارندگی، استفاده از رطوبت هوا در مناطق دارای رطوبت بالا، توجه به آب مجازی، بالا بردن راندمان کشاورزی و استفاده از تکنیک ها و تکنولوژی نوین در مدیریت منابع آب  توسط کلیه اقشار جامعه را ضروری و از راههای مدیریت پایدار منابع آبی برشمرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات