معاون خدمات شهری شهرداری: سرعت در مدیریت بحران نقش بسزایی دارد

معاون خدمات شهری شهرداری: سرعت در مدیریت بحران نقش بسزایی دارد

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: سرعت در مدیریت بحران، نقش زیادی دارد و دستگاه‌ها الزام قانونی دارند که در کنار شهرداری با همه امکانات و تجهیزات خود همکاری کنند .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد محمدزاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند افزود: اگر حادثه یا بحرانی در سطح شهر ایجاد می‌شود پیشانی آن شهرداری است اما دستگاه‌های دیگر هم باید یاریگر شهرداری باشند .

وی اظهار داشت: بحران ممکن است سیل یا زلزله باشد و وقتی مشکلی از هر نوع برای مردم ایجاد شود، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکل رفع شود .

معاون خدمات شهری تصریح کرد: فهرست تجهیزات دستگاه‌ها توسط بانک اطلاعاتی شهرداری بیرجند تهیه شده و باید این فهرست به روزرسانی شود .

محمد زاده اضافه کرد: مسیل‌های سطح شهر توسط کارشناسان حوزه مدیریت شهری بازدید شده است و باید برای زمان بارندگی و آبگرفتگی از قبل برنامه داشته باشیم .

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه اذعان داشت: باید وضعیت موجود و ظرفیت کانال‌های سطح شهر به طور دقیق ارزیابی شود که آیا این مسیل‌ها هنگام بارندگی جوابگو هستند .

مهندس مهدی میری خاطر نشان کرد: اگر کانال‌ها و مسیل‌ها پاسخگوی نیازها نباشد، باید بررسی شود که کانال‌ و مسیرهای جایگزین کجا ایجاد شود و باید مطالعاتی در این خصوص صورت گیرد .

شهردار منطقه یک بیرجند نیز اظهار داشت: در خصوص بحث سیلاب‌ها مشکل اصلی شهر بیرجند کانال پل باغ است که متأسفانه حوزه آب‌ریز آن طی سال‌های اخیر افزایش چندانی پیدا نکرده و باید در این خصوص فکری شود .

مهندس حسن خانزاد با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای در خصوص مشکل کانال پل باغ اقداماتی انجام داده و در حال منحرف کردن آب‌ریز این کانال در خارج از شهر است، ادامه داد: کانال پل‌باغ 50 سال است که در زمان بارندگی‌ها جوابگو بوده اما این موضوع در صورتی وجود داشته که مسیر آن باز بوده است .

وی بر لزوم جدی گرفتن بحران جنوب شهر بیرجند که منتهی به کانال پل‌باغ می‌شود تأکید و مطرح کرد: موضوع کانال پل‌باغ بسیار بحرانی و باید به آن بیشتر بپردازیم .

در این نشست مقرر شد با هماهنگی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و شهرداری طرح جامع دفع آب‌های سطحی شهر بیرجند تکمیل شود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات