ارتقاء کیفیت ارائه خدمات شهرسازی با راه‌اندازی سامانه گزارش‌های الکترونیکی مهندسان ناظر

ارتقاء کیفیت ارائه خدمات شهرسازی با راه‌اندازی سامانه گزارش‌های الکترونیکی مهندسان ناظر

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ حمید ضیائی در کارگاه آموزشی ارسال گزارشات ناظر به صورت الکترونیکی که با حضور مهندسان ناظر و به میزبانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: اخذ مصوبات تدوین و دستورالعمل سیما و منظر شهری، ممنوعیت اجرای نمای رومی، الزام اجرای درز انقطاع، راه‌اندازی سامانه ارسال الکترونیکی گزارشات مهندسان ناظر، تشکیل کمیته ایمنی و حریق، تشکیل کارگروه مناسب سازی محیط شهری از جمله اقدامات شاخص مدیریت شهری در راستای  رعایت مقررات ملی ساختمان و مصوبات شورای عالی شهرسازی و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری بوده است.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه ارسال الکترونیکی ثبت گزارشات ناظران ساختمانی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در گذشته  مهندسان ناظر برای ثبت گزارش مرحله ای ساختمان تحت نظارت خود باید حضوری به حوزه معاونت شهرسازی و معماری مراجعه و گزارشات خود را ثبت می‌کردند اما پس از راه‌اندازی این سیستم همه مراحل غیرحضوری انجام گرفت و مهندسان ناظر فقط یک مرحله برای ثبت مشخصات، امضاء و مهر خود به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول خطاب به مهندسان ناظر گفت: مهندسان ناظر در زمان ارسال گزارشات باید به موضوعات مفاد صدور پروانه ساختمانی، نظارت در فرآیند تخریب گودبرداری، نظارت بر و کف در ساختمان، درز انقطاع، ایمنی کارگاه، سد معبر ، نماهای ساختمانی توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی با هدف رفع ایرادات و اشکالات و نحوه گزارش نویسی ناظران در مراحل مختلف و توجه آن‌ها  به مسائل فنی در هنگام ارسال گزارشات ناظر برگزار شده است.

ضیائی گفت: این سامانه در راستای تسهیل ارائه گزارشات مرحله ای مهندسان ناظر، تسریع در روند جلوگیری از تخلفات ساختمانی و تضییع حقوق شهروندان راه اندازی شده و اکنون بهره برداری مهندسان ناظر از این سامانه باعث  اجرای دقیق و کامل مقررات ملی ساختمان، تسریع روند رسیدگی به گزارشات مرحله ای مهندسان ناظر و برخورد سریع با تخلفات ساختمانی شده است.

گفتنی است؛ نمایندگان مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازهای حوزه معاونت شهرسازی و معماری به تشریح گزارش‌نویسی و نحوه ارسال گزارشات به صورت الکترونیکی پرداختند و در پایان پاسخگوی سووالات و مشکلات مهندسان ناظر در هنگام ارسال گزارشات ناظر شدند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات