چهار متخلف شكار و صيد در منطقه حفاظت شده كركس نطنز شناسايي و دستگير شدند

چهار متخلف شكار و صيد در منطقه حفاظت شده كركس نطنز شناسايي و دستگير شدند


سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نطنز گفت : چهار متخلف شكار و صيد در منطقه حفاظت شده كركس توسط محيط بانان شناسايي و دستگير شدند .

به گزارش»پارما» عليرضا غلامي در اين باره گفت : يگان حفاظت محيط زيست اين اداره با توجه به گزارش رسيده از دوستداران محيط زيست مبني بر ورود يك گروه متخلف شكار و صيد به منطقه حفاظت شده كركس ، نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست اين اداره به محل اعزام و پس از گشت و كنترل و دوربين كشي، و راهبندان موفق شدند چهار نفر شكارچي را دستگير كنند.

وي افزود: پس از بازرسي از خودرو اين متخلفان يك قبضه اسلحه گلوله زني تك لول كاليبر 270 و يك قبضه اسلحه خفيف كاليبر 22 و مهمات شامل 4 عدد فشنگ ساچمه زني و ادوات شكار شامل دو دستگاه دوربين دو چشمي وسه عدد سلاح سرد كشف و ضبط شد .

منطقه حفاظت شده كركس نطنز با 114 هزار هكتار وسعت يكي از زيباترين و بكرترين مناطق حيات وحش استان اصفهان است كه از گونه هاي جانوري مختلفي برخوردار است و انواع جانوران وحشي اعم از خزندگان، پرندگان و پستانداراني نظير كل و بز، قوچ و ميش وحشي، آهو، گراز (خوك وحشي )، گرگ، شغال، روباه، كفتار، گربه وحشي، پلنگ، تشي، پايكا و غيره در منطفه حفاظت شده كركس وجود دارد .

در زيستگاه هاي حيات وحش، شكار و حتي اقدام به شروع به شكار توسط متخلفان شكار، جرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شكار و صيد، متخلفان تحت تعقيب و مجازات قرار مي گيرند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات