بررسی امکان اجرای برنامه‌های هنری با مشارکت هنرمندان شیراز و شانگهای چین

بررسی امکان اجرای برنامه‌های هنری با مشارکت هنرمندان شیراز و شانگهای چین


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد در جلسه‌ای با حضور مسئولان و هنرمندان کشور چین، با بیان اینکه هنر یک زبان بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: با دیپلماسی هنر می توان حتی بین سیاستمداران پیوند ایجاد کرد، هنرمندان وظیفه سنگین توسعه مهربانی و دوستی بین ملت‌ها را برعهده دارند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ضمن اشاره به اینکه در نقاشی مینیاتور ایرانی هم ریشه‌های چینی و مغولی مشهود است، گفت: همانقدر که ما از نقاشی و موسیقی چینی‌ها احساس خوبی داریم قطعا چینی ها هم از نقاشی‌ها و موسیقی ایرانی ها احساس خوبی خواهند داشت و این پیوندی است که هنر بین ملتها ایجاد می کند.
وی با اشاره به ذکر نام چین در ادبیات فارسی و اشعاری مانند اشعار حافظ، افزود: پیشنهاد می‌دهیم با برنامه ریزی شرایطی فراهم شود تا هنرمندان چینی به ویژه شانگهای و شیرازی سال آینده در شیراز برنامه مشترکی را اجرا کنند.
گشتاسبی‌راد با تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد هنر، اعلام کرد: بخش خصوصی در راستای کمک به اقتصاد هنرمندان مجموعه‌ای از آثار هنری صنایع دستی را در مجموعه مهستان جمع‌آوری کرده است تا هنرمندان بتوانند راحت‌تر آثار خود را به فروش برسانند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات