تکمیل و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی در رشت

تکمیل و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی در رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای رشت تاکید کرد:
تکمیل و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی در رشت
تکمیل و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی در رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت تکمیل و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی را از جمله دغدغه های علاقمندان به علم نجوم در رشت دانست و به اجرای این اقدام تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رصد خانه کوشیار گیلانی به خوبی استفاده شود اظهار کرد: این رصد خانه در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه چهار رشت قرار داردو می توانیم از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده کنیم.
وی به پیشرفت فیزیکی رصد خانه کوشیار گیلانی اشاره کرد و گفت: رصد خانه تا سال 91 از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بود اما پس از آن روند تکمیل آن متوقف شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور رصد خانه ها نقش بسیار مهمی در مباحث علمی و درامد زایی دارد افزود: یقینا در شهر رشت نیز علاقمندان به علم نجوم بسیار تمایل دارند که بتوانند با داشتن فضاهای این چنینی در زمینه علم نجوم دستاوردهایی را برای شهر رشت رقم بزنند و یقینا با توجه بیشتر به ظرفیت های رصد خانه کوشیار گیلانی این مهم در رشت نیز محقق می شود.
شیرزاد به اختصاص اعتبار لازم به منظور تکمیل رصد خانه کوشیار گیلانی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود شهردار رشت با اختصاص اعتبار مورد نیاز تکمیل رصد خانه کوشیار گیلانی در کنار کارکردهای علمی و آموزشی آن، شرایط جذب گردشگر از این طریق برای شهر رشت را مهیا کند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات