مزاحمت های شهری زیر ذره بین...

در نشستی هم اندیشی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد برخی مزاحمت های منازل مسکونی در سیستم های سرمایشی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد - در نشست هم اندیشی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد برخی مزاحمت های منازل مسکونی در سیستم های سرمایشی بررسی شد.

محمد رضا دشتی با توجه به وظایف کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، رفع مزاحمت از بافت مسکونی را یکی از اولویت های مهم شهرداری یزد برشمرد و افزود: در شهر یزد عدم همخوانی لازم در توزیع مشاغل در سطح شهر و عدم وجود راسته بازارها موجب شده است برخی مشاغل که از لحاظ صدا، دود و یا از منظر بهداشتی دارای مزاحمت هستند در کنار بافت های مسکونی قرار گیرند که موجب رنجش خاطر و آسایش شهروندان شده است.

دشتی با بیان اینکه در شرایط امروزی و توجه به این مهم که عموم مردم به قانون آشنایی کاملتری از گذشته دارند، گفت: با انتقال کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهردای ها به سازمان در بحث آگاه سازی بیشتر و آموزش بیشتر شهروندی گام هایی را برداشته ایم که افزایش حجم پرونده های ورودی به این کمیسیون نشان از این مهم دارد.

وی افزود: در زمان فعلی و با رویکرد حمایت از وسایل سرمایشی و گرمایشی کم مصرف و پربازده به خصوص با توجه به محیط منطقه ای یزد، عموم مردم به چیلرهای خانگی روی آوردند که این امر مهم موجب شده است به دلیل عدم رعایت برخی نکات فنی از لحاظ آلودگی صوتی مشکلاتی را برای همسایگان همجوار فراهم نماید که کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها نیز مؤظف به رفع مزاحمت می باشد ولی در نگاه کلی باید برای رفع این آلودگی اقداماتی را صورت داد.

سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی یزد نیز در این نشست با بیان اینکه سیستم های سرمایشی جدید و بروز که مصرف کم را در شرایط منطقه ای یزد از جمله از منظر آب یا برق دارند را یک اقدام اساسی خواند و افزود: البته رعایت همجواری و همچنین استانداردهای لازم برای نصب این نوع وسایل قطعاً در رفع آلایندگی و آلودگی های صوتی نقش بسزایی دارد که باید با توجه به موار پیش آمده بررسی لازم در خصوص نحوه نصب و نظارت صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات