کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است

کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "علیرضا طباطبایی" روز گذشته در جلسه بررسی مشکل آب شرب شهر سفیددشت شهرستان بروجن اظهار داشت: حفظ سلامت و کیفیت آب همه مناطق کشور از مهمترین وظایف وزارتخانه به شمار می‌رود و این مهم، نه تنها با نظارت‌های دقیق وزارت نیرو بلکه با نظارت مرکز بهداشت نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت یک دستگاه مستقل است که بنا بر رسالت و ملاحظات خاص خود همواره آب مصرفی مردم را مورد پایش و نظارت خود قرار می‌دهد که با این نظارت‌های دقیق مردم نباید نگران کیفیت و سلامت آب شرب مصرفی خود باشند.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، طباطبایی در ادامه به مشکل آب شرب برخی از مناطق این استان اشاره کرد و گفت: در شهریور امسال در جلسه‌ای در تهران با حضور مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی تنش‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری بررسی و برای رفع آن راهکارهایی اندیشیده شد.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن را از مهمترین راهکارهای رفع مشکل آب شرب مناطق شهری وروستایی این استان عنوان کرد و افزود: امید می‌رود با بهره برداری از این طرح بتوان مشکل آب شرب این استان به ویژه شهرهای نیمه شرقی این استان را به شکل پایدار برطرف کنیم.

طباطبایی به مشکل آب شرب شهر سفیددشت نیز اشاره کرد و افزود: برای این شهر حفر و تجهیز یک حلقه چاه پیش‌بینی شد اما با توجه به اینکه دشت سفیددشت از نظر منابع آبی فقیر است و ممنوعه اعلام شده با محدودیت مواجه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با توجه به وضعیت اضطراری که به وجود آمده مسئولان استان در تلاش هستند تا با اجاره چاه‌های حفر شده در این منطقه مشکل را در کوتاه مدت حل کنند و سپس اگر موقعیت مناسبی برای حفر چاه جدید شناسایی شود آن را در دستورکار قرار دهند.

طباطبایی افزود: راهکار بلندمدت و تامین آب پایدار برای این منطقه نیز با اجرای طرح بن به بروجن امکانپذیر است.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: علاوه بر سازوکارهای تامین آب، باید در نحوه توزیع و مصرف آن نیز به‌خوبی مدیریت شود تا در مواقع کم آبی با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص احداث فاضلاب در شهر سفیددشت نیز گفت: دریافت ماده 23 اگرچه زمانبر است اما با جدیت در حال پیگیری است و به محض دریافت مجوز و رفع مشکل تملک عملیات آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه در خصوص رفع مشکل آب شهر سفیددشت گفت: تمام تلاش خود را برای حفر چاه جدید در این منطقه به کار گرفتیم اما از آنجاکه دشت سفیددشت از دشت‌های ممنوعه بحرانی استان به شمار می‌رود امکان حفر چاه جدید وجود ندارد.

قدرت‌الله بیگلری ادامه داد: راهکار اساسی حل مشکل آب شرب این منطقه تکمیل طرح انتقال آب بن به بروجن است که در بلندمدت امکانپذیر است، اما راهکارهای کوتاه مدت نیز در همین خصوص ارائه شده که نیازمند همکاری بیشتر برای اجرایی شدن آن هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار اتصال شهر سفیددشت به طرح بن به بروجن، درصدد حفر چاه جدید در تنگ دهنو نیز هستیم که به محض جانمایی عملیات حفاری آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص مطالبات مردم این شهر در خصوص احداث شبکه فاضلاب نیز اظهار داشت: در تلاش هستیم تا بخشی از اعتبار احداث فاضلاب شهر سفیددشت را از شرکت فولاد تامین و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم و پس از آن، دریافت مجوز ماده 23 را پیگیری کنیم.

بیگلری با بیان اینکه فاضلاب شهرهای سفیددشت و فرادنبه برای کارخانه فولاد بسیار مهم و با ارزش است، خاطرنشان کرد: از آنجاکه بسیاری از صنایع استان در منطقه شرق استان فعال هستند و درخواست کننده اصلی پساب، بخش صنعت است، احداث فاضلاب در این منطقه می‌تواند نقش موثری در این حوزه ایفا کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات