عدم تناسب تعرفه خدمات مهندسی با پیچیدگی‌ها و مسئولیت حرفه مهندسی

عدم تناسب تعرفه خدمات مهندسی با پیچیدگی‌ها و مسئولیت حرفه مهندسی


عدم تناسب تعرفه خدمات مهندسی با پیچیدگی‌ها و مسئولیت حرفه مهندسی

جامعه مهندسی کشور در قبال مقدرات خود حساسیت دارد و این اتفاق مبارکی است.
مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور که در  حضور جمعی از مهندسان مطالبه‌گر در محل شورای مرکزی سخن می گفت، اظهار داشت: موضوع تعرفه خدمات مهندسی از مهمترین موضوعات جامعه مهندسی است که برای واقعی شدن آن نیازمند همکاری و همدلی همه نهادهای درگیر، از جمله خود مهندسان هستیم و در این راستا از هر اقدام مطالبه گرایانه استقبال می‌کنیم و آن را موجب تعالی سازمان می‌دانیم.
وی اضافه نمود:تعرفه خدمات مهندسی به هیچ وجه با مسئولیت و پیچیدگی حرفه مهندسی تناسبی ندارد و متاسفانه موجب وهن جامعه مهندسی است.
مهندس رجبی افزود: خدمات مهندسی موجب خلق ارزش افزوده قابل توجه می شود و جای تأسف است که جامعه مهندسی در این شرایط می بایست با مشکلات عدیده معیشتی مواجه باشد.
در ادامه جلسه، نماینده جمع حاضر که از رشته‌های مختلف مهندسی استان تهران و در اعتراض به تعرفه خدمات مهندسی، در شورای مرکز تجمع نموده بودند به بیان دغدغه های مهندسان پرداخته و ضمن بیان وضعیت معیشتی این جامعه پرتلاش، خواستار افزایش تلاش‌های مدیران سازمان نظام مهندسی برای واقعی تر شدن نرخ خدمات مهندسی شد.

در ادامه جلسه مهندس مهدی شایان عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نیز ضمن توضیحاتی به بیان چگونگی محاسبه جدول نرخ هزینه ساخت و ساز و تعرفه سال ۹۸ پرداخت و بیان داشت: جدول اعلام شده با مکانیزم ها و ابزارهای موجود در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان محاسبه گردیده و به هیچ وجه معرف درستی از بهای خدمات مهندسی نیست . منتها تنها ابزاری است که در حال حاضر در دسترس است. وی گفت با همکاری وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی تهران و مهندسان مشاور  در حال تدوین شیوه نامه جدیدی برای محاسبه حق الزحمه خدمات مهندسی هستیم و امیدواریم نتایج این کار  برای تدوین تعرفه سال ۹۹ آماده و ابلاغ گردد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات