اجرا و توسعه پروژه "سیماک" در دستور کار صندوق مشترک

اجرا و توسعه پروژه "سیماک" در دستور کار صندوق مشترک


اجرا و توسعه پروژه "سیماک" در دستور کار صندوق مشترک

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، جلسه پروژه سیماک با حضور مهندس مجید اسماعیلیان مدیر عامل صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان ها،  تنی چند از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و مدیران طرح ملی سیماک برگزار شد.
در این جلسه که با هدف وحدت رویه نظام مهندسی استانها تشکیل شد، ضمن بیان ویژگیهای بنیه نرم افزاری سازمان نظام مهندسی گیلان به عنوان پایلوت  سامانه سیماک، در مورد توسعه همکاری سایر استانها در این طرح بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه که پس از انجام بازدیدهای از عملکرد دستگاه های اجرایی استان گیلان در ارتباط با طرح سیماک برگزار شد، مذاکراتی در خصوص ایجاد بستر مناسب به منظور ارسال گزارشهای مهندسان در سامانه سیماک و پررنگ شدن نقش دفاتر مهندسی به منظور ارائه مجوزهای لازم در راستای صدور پروانه ساختمانی صورت گرفت.
به گفته مهندس اسماعیلیان، سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور که به اختصار "سیماک"  نامیده می شود یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که به کمک آن کلیه استعلام های مورد نیاز املاک در دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی بر بستر IT  انجام می شود.
ضوابط فنی برای تهیه نقشه های عرصه املاک توسط مهندسین نقشه بردار در چارچوب نظام نامه و استفاده از مهندسین ذیصلاح و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مرجع تخصصی از جمله موارد مورد پیگیری در این طرح است.
در این نشست، دو طرف درخصوص تبادل اطلاعات به صورت پرتال اعلام آمادگی نمودند.
امکان پیاده سازی سامانه یکپارچه داده ها و بررسی وجود سابقه نقشه جهت پرهیز از دوباره کاری از موارد مهم طرح شده در این جلسه بود. همچنین ارجاع، کنترل نظارت، بازرسی و فرآیند تهیه نقشه یکپارچه در سامانه سیماک مورد بررسی قرار گرفت و مدیران ملی پروژه سیماک ضمن بیان مزایای این سامانه از جمله شفاف سازی، سلامت روند اداری، حذف کاغذ و حذف مراجعه حضوری در حوزه ملک اظهار امیدواری کردند که در آینده نزدیک سازمانهای نظام مهندسی استانها از مزایای این طرح بهره مند گردند.
صندوق مشترک به عنوان یک بنگاه اقتصادی مشترک سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، پیگیری اجرا و توسعه این طرح را در دستور کار قرار داده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات